ΟΚ, μας πείσατε, ότι δεν θέλετε να ψηφίσετε είτε σε αυτές είτε σε οποιεσδήποτε εκλογές. Πήρατε όρκο, λέτε, να μην ξαναψηφίσετε κανένα απολύτως κόμμα, αφού όλοι είναι ίδιοι, όλοι τα παίρνουν, όλοι τα ίδια λένε, όλοι είναι ανίκανοι, κανένας δεν σας εκφράζει και, ενδεχόμενα, επιθυμείτε μια περισσότερο συμμετοχική δημοκρατία, όπως και αν αυτό αποτυπώνεται μέσα σας.
Και πώς, άραγε, περιμένετε να αλλάξει η κατάσταση στη χώρα αυτή, αν απέχετε από ένα δικαίωμα, το οποίο αποτελεί ακριβώς εκείνη την κατάκτηση, που σας επέτρεψε να αλλάξετε μια πολιτική κατάσταση; Με ποια λογική θα φωνάξετε αύριο μεθαύριο για τα κακώς κείμενα αυτής της χώρας, όταν εσείς ο ίδιος θα είστε υπόλογος γι' αυτά, αφού με την αποχή σας επιτρέψατε να εκλεγούν οι ίδιοι, που τα προξένησαν μαζί με σας και τα συντηρούν;
Σκέφτομαι, μήπως σας αρέσουν οι κουκουλοφόροι, που έκαψαν το κέντρο της Αθήνας τον περασμένο Δεκέμβριο και φρονείτε, ότι με αυτούς θα αλλάξει η κατάσταση. Έλα, όμως, που ακριβώς αυτοί δεν σας υπολογίζουν περισσότερο από τους πολιτικούς, που επικρίνετε, αφού στα μάτια τους φαντάζετε ως ένας, ακόμα, βολεμένος μικροαστός, επομένως σας βλέπουν ως εχθρό τους. Και δεν έχετε, ακόμα, καταλάβει, ότι ξεσπώντας τη ζοχάδα σας για την πολιτική και όχι μόνο κατάσταση στην Ελλάδα μέσω περιστατικών, όπως αυτών του περασμένου Δεκεμβρίου, το μόνο, που πετυχαίνετε, είναι να μην αλλάξει απολύτως τίποτα. Δεν με πιστεύετε; Δείτε τι άλλαξε μετά τις γιορτές των περσυνών Χριστουγέννων, όταν κόπασαν οι ταραχές.
Αν, πάλι, είστε οπαδός της άποψης, ότι το πολιτικό σύστημα θα καταρρεύσει, αν πέσουμε με τα μούτρα στην αποχή, τότε, με όλο το σεβασμό, είστε βαθειά νυχτωμένοι. Σε αρκετές δυτικοευρωπαϊκές χώρες, όπου ένα ποσοστό της τάξης του 40% κατέρχεται στις κάλπες, οι κυβερνήσεις, που εκλέγονται, κυβερνούν κανονικότατα. Και σιγά μην ευαισθητοποιηθούν και παραιτηθούν, που δεν τους ψήφισε το 60% των ψηφοφόρων! Φρονείτε, ότι έτσι θα τους ρίξετε; Ειδικά τους δικούς μας πολιτικούς, που δε φημίζονται για την ευαισθησία τους;
Είναι απορίας άξιο, πάντως, πως προλάβατε και κρίνατε τα εκτός Βουλής κόμματα ως αποτελούμενα από ανίκανους τη στιγμή, που αυτά δεν έχουν, ακόμα, δώσει δείγμα γραφής. Και, αφού αδιαφορείτε για τις εκλογές, αυτό σημαίνει προφανώς, ότι δεν παρακολουθείτε τις εξαγγελίες των κομμάτων, τους λόγους των αρχηγών και των υποψηφίων βουλευτών τους ούτε γι' αστείο. Ωστόσο, έχετε ήδη διαμορφώσει άποψη για τα εκτός Βουλής κόμματα, πράγμα, που ισοδυναμεί είτε με θαύμα είτε με επιπόλαια άποψη. Και εγώ δεν πιστεύω σε θαύματα, άρα μήπως δε σκεφτήκατε σε βάθος τις συνέπειες αυτού του μηδενισμού σας;
Τώρα αυτή την περισσότερο συμμετοχική δημοκρατία ειλικρινά δε γνωρίζω, πώς την εννοείτε. Θέλετε να έχει περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής στα κοινά ο πολύπαθος - από δική του και μόνο υπαιτιότητα - ελληνικός λαός; Ιδού η ευκαιρία να το πετύχετε με την ψήφο σας! Ξέρετε πόση δύναμη έχετε, αν ενωθείτε και αφήσετε πίσω σας αυτό το πείσμα, ότι δεν θα ξαναψηφίσετε; Και όταν ακριβώς μιλάτε για αμεσότερη δημοκρατία, πώς ακριβώς την εννοείτε; Μάλλον ούτε εσείς οι ίδιοι μπορείτε να τη συγκεκριμενοποιήσετε.
Ίσως θεωρείτε τους εαυτούς σας συνειδητοποιημένους πολίτες και για το λόγο αυτό δεν ψηφίζετε. Συγγνώμη αλλά ο πολίτης είναι ακριβώς εκείνος, που ψηφίζει συνειδητά. Εσείς λέτε, ότι συνειδητά δεν ψηφίζετε. Ο Αριστοτέλης θεωρούσε πολίτες εκείνους, οι οποίοι συμμετέχουν στο πολίτευμα και, συγκεκριμένα, στη δικαστική και πολιτική εξουσία του τόπου τους. Και επειδή οι μορφές διακυβέρνησης μιας χώρας έχουν εξελιχθεί και δεν μπορείτε, πλέον, π.χ. να δικάζετε - και, μεταξύ μας, το προτιμώ με τόσα λαϊκά τηλεοπτικά δικαστήρια, που βλέπω - αλλά τα νοήματα παραμένουν τα ίδια, η ψήφος συνεπάγεται την ενεργή συμμετοχή στο πολίτευμα και καθιστά το λαό ενεργό παράγοντα εξουσίας. Και μη μου απαντήσετε, ότι η αποχή από την κάλπη είναι συνειδητή πολιτική θέση, διότι η αποχή από την κάλπη αναιρεί τη συμμετοχή στην πολιτική και, συνεπώς, αφαιρεί την ιδιότητα του πολίτη. Προτιμάτε να σας αποκαλούν ιδιώτες;
Οι εκλογές δεν αλλάζουν τον κόσμο, υποστηρίζετε και ίσως έχετε διαβάσει και αποστηθίσει το τσιτάτο, ότι, αν μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο, θα ήταν παράνομες. Ο εμπνευστής του τσιτάτου αυτού θέλει από εσάς να το πιστέψετε, διότι ο ίδιος δεν πιστεύει στις εκλογές, αφού δεν πιστεύει και στη δημοκρατία. Διότι δεν μπορώ να κρίνω αλλιώς τον εξορκιστή μιας από τις κορυφαίες κατακτήσεις των κοινωνικών αγωνιστών του παρελθόντος. Αν, όμως, δεν κατεβείτε να ασκήσετε το δικαίωμά σας του εκλέγειν, τότε δεν θα αλλάξει τίποτα. Πώς, λοιπόν, κρίνετε, ότι είναι παράνομες, αφού δεν συντελέσατε, ώστε να αλλάξουν τον κόσμο;
Μα δεν μπορώ να συμμετέχω στην ίδια διαδικασία με εκείνους, που ψηφίζουν τα δύο μεγάλα κόμματα σαν πρόβατα και δεν έχουν πολιτική κρίση, θα πείτε. Εσείς, λοιπόν, που έχετε πολιτική κρίση, γιατί δεν την εξασκείτε ενεργά; Αν τα καλοσκεφτείτε, μπορείτε να σχηματίσετε ένα ικανό αριθμό, ώστε να σπάσει το απόστημα του δικομματισμού. Και μπορείτε να επηρεάσετε και αρκετούς από τους λιγότερο παρασυρόμενους από τα δύο μεγάλα κόμματα. Αν σας αρέσει η θεωρητική και μόνο προσέγγιση του θέματος, τότε επανερχόμαστε στους αριστοτέλειους ορισμούς περί πολίτη.
Μην ανησυχείτε, δεν σας πιέζω να μου απαντήσετε ή να μου απολογηθείτε για την άρνησή σας αυτή, αφού ξέρω, ότι θα θέσετε τη λειτουργία τη γνωστή και πολυπαιγμένη κασέτα, ότι τίποτα δεν θα αλλάξει, όλοι ίδιοι είναι κ.λπ. Λυπάμαι, που σας το λέω αλλά εσείς οι ίδιοι είστε ίδιοι και θα παραμείνετε ίδιοι στον αιώνα τον άπαντα μαζί με τα κόμματα εξουσίας. Και όταν αυτά θα αρχίσουν και πάλι να μας αλλάζουν τα φώτα, μην αρχίσετε να διαμαρτύρεστε, διότι, αν κοιταχτείτε σε ένα καθρέφτη, τότε θα δείτε τον υπεύθυνο αυτής της κατάστασης. Εσάς, δηλαδή, που δεν ψηφίσατε, ώστε να τους ρίξετε. Και τότε τα "περαστικά" δεν θα αρκούν.
Υ.Γ. Και επειδή κάποιοι τα έχουν πει πολύ καλύτερα από μένα, διαβάστε nefelikas.wordpress.com/2009/05/25/to-vote-or-not-to-vote/. Αφορά τις περασμένες ευρωεκλογές αλλά είναι επίκαιρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου