Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

'21 και μύθοι

Πότε μαθαίνουμε, ότι ξεκίνησε η Επανάσταση του '21 στην Ελλάδα; Πάντως όχι την ημερομηνία, που πράγματι ξεκίνησε.
Ποια ήταν η στάση της επίσημης εκκλησίας στην Επανάσταση του '21; Σίγουρα όχι αυτή, που θέλει να παρουσιάσει η πολιτεία μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια και ο θάνατος του Παπαφλέσσα ή του Σαλώνων Ησαΐα δε σώζουν την κατάσταση.
Που ξεκίνησε η Επανάσταση; Σε καμμία περίπτωση στην Αγία Λαύρα, όπως διατείνονται οι αρμόδιοι.
Πότε κατασκευάστηκε το περιβόητο λάβαρο, που σήκωσε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός κατά την υποτιθέμενη ημερομηνία έναρξης της Επαναστάσεως του '21; Αν στην Ιταλία δέχθηκε η Καθολική Εκκλησία να επιτρέψει να υπολογιστεί η πραγματική ηλικία της Σινδόνης του Τορίνου, ώστε να αποδειχθεί, αν επρόκειτο για το σάβανο, με το οποίο τυλίχθηκε το σώμα του Χριστού, στην Ελλάδα η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν πρόκειται να επιτρέψει ούτε γι' αστείο κάτι παρόμοιο. Κάτι παραπάνω ξέρει από εμάς.
Πόσες σελίδες της Ελληνικής Επανάστασης προβάλλονται από την επίστημη ιστορία; Σαφώς οι πιο λαμπρές, ενώ οι υπόλοιπες περνούν μάλλον "στα ντούκου". Τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια γίνονται κάποιες προσπάθειες να προβληθούν και οι μελανότερες στιγμές του Αγώνα, έστω με κάποιες υπερβολές.
Πόσοι μύθοι χωρούν σε μια Επανάσταση; Άπειροι, αρκεί να βρεθεί ένα πρόθυμο να αποκρύψει ορισμένα θέματα κράτος και αρκετοί πολίτες πρόθυμοι να τείνουν ευήκοον ους.
Τελικά, τί έγινε στις 25 Μαρτίου 1821; Για απάντηση http://www.athensvoice.gr/politics/av,17297,Ιστορία_ώρα_μηδέν!.html
Πόσο πρόθυμοι είναι αρκετοί συνέλληνες να δουν κάποια πραγματικά γεγονότα; Για δείτε gkaratheodoris.blogspot.com/2009/03/blog-post_25.html
Υ.Γ. Συμφωνώ, ότι δεν πρέπει να φτάσουμε στον αντίποδα, που θέλει τον Κολοκοτρώνη ψυχρό χασάπη, ένεκα της σφαγής της Τριπολιτζάς (τι παράξενο οι ίδιοι, που δικαιολογούν τις όποιες ακρότητες των Παλαιστινίων εις βάρος Εβραίων, να θυμούνται τις παναθρώπινες αξίες, όταν αναφέρονται στον Κολοκοτρώνη) ή ομιλούν μονόπλευρα για γενοκτονία των μουσουλμάνων στον ελλαδικό χώρο κατά την Επανάσταση του '21, αγνοώντας τις όποιες ακρότητες των Τούρκων κατά των Ελλήνων την ίδια εποχή στη Μακεδονία, την Κωνσταντινούπολη και αλλού (οράτε www.sitemaker.gr/antiethnikistik/assets/genoktoniamousoulmanon.doc). Με άλλα λόγια, καλό θα είναι να ανοίξουν όλες οι σελίδες της εποχής του '21 αλλά με ψυχραιμία και γνώση του αντικειμένου.

20 σχόλια:

ange-ta είπε...

φίλε μου,
πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ότι η απελευθέρωση της Ελλάδας απο τους Τούρκους και σήμερα εγω - τουλάχιστον - δεν κυκλοφορώ με μαντήλα
οφείλεται σε ένα θαύμα (όχι θρησκευτικό, αλλά ανθρώπινης γενναιότητας και αυτοθυσίας).
Και όταν κάποιος κάνει πολέμο ε! πως να το κάνουμε πόλεμο κάνει!
Δεν βγήκε να μαζέψει βρούβες και χαμαίμηλα.
Εκτός αν θα θέλαμε ή θα θέλανε όλοι όσοι υποστηρίζουν αυτα τα ανιστόρητα να έμεναν η να μέναμε σκλαβοι του πασά.
Για το πότε ξεκίνησε η επανάσταση:
Α. δεν έχει καμιά σημασία (ούτε ο Χριστός δεν γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβριου) και
Β. όντως η συμφωνία ήταν να ξεκινήσει η Επανάσταση την 25η Μαρτίου για να συμπέσει με την ορθόδοξη εορτή του ευαγγελισμού.
και Γ.
Όπως οι Αμερικάνοι έχουν προσδιορίσει ως ημέρα Ανεξαρτησίας της 4η Ιουλίου έτσι και μεις ορίσαμε με Νόμο του Οθωνα, αν δεν λέω πατάτα, την 25 Μαρτίου ως ημέρα εθνικής εξέγερσης.

Η όλη φιλολογία εμένα μου βρωμάει και αναρωτιέμαι τι στόχους έχουν ΟΛΟΙ όσοι λένε τα ίδια και τα ίδια, που ξεκίνησαν απο την Ρεπούση και τους λοιπούς διανοούμενους και ιστορικούς της πλάκας και της συμφοράς.
Η επίσημη εκκλησία, πήρε μέρος στην επανάσταση σ αυτο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, αν κάποιοι ήταν αντίθετοι δεν αμαυρώνει την θυσία εκατοντάδων παπάδων.
Η Γαλλική επανάσταση ήταν γεμάτη με φόνους και διαπλοκές, αλλα οι σημερινοί Μοντέρνοι δεν την αμφισβητούν ΟΥΤΕ μια στιγμή!!!
Εμείς τι ετοιμάζουμε να παραχωρήσουμε για να μιλάμε με τη γλώσσα του ηττημένου;;;;;;;;;

Υπάρχει αλληλογραφία του Γρηγορίου του 5ου που έχει πάρει όλα τα πυρά, που έλεγε στον Σαλώνα Ησαΐα, να προσέχει τους Τούρκους να μην τον πάρουν χαμπάρι.
Για σκέψου αυτο το απλό, όταν σαν αρχηγός της εκκλησίας γνωρίζεις ότι το εθνος ξεσηκώνεται, τι λες, θα το λες δεξια και αριστερά ή θα το κρύβεις; Στο τέλος βέβαια τον σκότωσαν οι καλοί Τούρκοι.
Οσο για τη σφαγή της Τριπολιτσάς, εχω βαρεθεί να ακούω αυτές τις μαλακισμένες κλάψες για την βαρβαρότητα του Κολοκοτρώνη, ειδικά σήμερα που οι πάντες σκύβουν το κεφάλι και συμβιβάζονται σε κάθε είδους καταπάτηση ελευθερίας και δικαίου.

Ειδικά σήμερα με την οικονομική κρίση που κινδυνεύει να σαρρωθεί το παν, καλά θα κάνουν οι φιλοπαγκοσμιοποιημένοι και εθνικομηδενιστές να αρχίζουν λιγάκι να σκέφτονται!

ange-ta είπε...

σου αφιερώνω δύο ποιήματα που έκλεψα απο το γκαζάκι

Στα κακοτράχαλα τα βουνά
με το σουραύλι και το ζουρνά
Πάνω στην πέτρα την αγιασμένη
χορεύουν τώρα τρεις ανδρειωμένοι
Ο Νικηφόρος κι ο Διγενής
κι ο γιος της Άννας της Κομνηνής

Δική τους είναι μια φλούδα γης
μα συ Χριστέ μου τους ευλογείς
για να γλιτώσουν αυτή τη φλούδα
απ’ το τσακάλι και την αρκούδα
Δες πώς χορεύει ο Νικηταράς
κι αηδόνι γίνεται ο ταμπουράς

Από την Ήπειρο στον Μοριά
κι απ’ το σκοτάδι στη λευτεριά
το πανηγύρι κρατάει χρόνια
στα μαρμαρένια του Χάρου αλώνια
Κριτής κι αφέντης είν’ ο Θεός
και δραγουμάνος του ο λαός

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Ὠδὴ στὸ Μακρυγιάννη


Χαρὰ σὲ κειὸν ποὺ πρωτοσήκωσε
Ἀπ᾿ τὶς σκόνες σκεπασμένο, τὸ δίστομο σπαθὶ τοῦ λόγου σου
στὸν ἥλιο Μακρυγιάννη.

Κι᾿ ἀπάνω καὶ στὶς δυὸ πλευρὲς γραφή

Ἀπ᾿ τὴ μιά, τὰ λόγια αὐτά Σου χαραγμένα, στρατηγέ μας:
«Τὴ λευτεριά μας τούτη δὲν τὴν ἥβραμε στὸ δρόμο,
καὶ δὲ θὰ μποῦμε εὔκολα στοῦ αὐγοῦ τὸ τσόφλι,
γιατὶ δὲν εἴμαστε κλωσόπουλα, σ᾿ αὐτὸ νὰ ξαναμποῦμε πίσω,
μὰ ἐγίναμε πουλιὰ καὶ τώρα πιὰ στὸ τσόφλι δὲ χωροῦμε».

Κι᾿ ἀπ᾿ τὴ δεύτερη πλευρά, γραφὴ ἄλλη χαραγμένη:
«Ἀπάνω στὴν ἀλήθειά μου ἀκόμα καὶ τὸ θάνατο τὸν δέχομαι
τὶς τόσες φορὲς τὸν θάνατο ἐζύγωσα, ἀδερφοί μου καὶ δὲ μὲ πῆρε,
ποὺ γιὰ τοῦτο τὸ θάνατο καταφρονῶ,
κι ἀπάνω στὴν ἀλήθειά μου πεθαίνω».

Χαρὰ σὲ κειὸν ποὺ πρωτοσήκωσε ἀπ᾿ τὸ χῶμα αὐτὴν τὴ σπάθα
καὶ τέτοια διάβασε ἐπάνω της βαγγέλια.

Α. Σικιελιανός

ange-ta είπε...

και αυτό:
του Βαλαωρίτη:

―Πάρ' ένα σβώλο, Mήτρο,
και διώξ' εκείνα τα σκυλιά, που μου χαλούν το φύτρο.
O χερουλάτης έφαγε τ' άχαρα δάχτυλά μου
και στην αλετροπόδα μου ελυώσαν τα ήπατά μου.
Δυό μήνες έρρεψα εδεδώ, εσάπισα στη νώπη
μ' αρρώστια, με γεράματα! Bάσανα, νήστεια, κόποι
γι' αυτό το έρμο το ψωμί! Kαι τώρα που προβαίνει
σγουρό, χολάτο από τη γη, που πριν το φαν χορταίνει
τα λιμασμένα μου παιδιά, να το πατούν εμπρός μου
με τόση απίστευτη απονιά οι δυνατοί του κόσμου!...
Eξέχασες και δε μ' ακούς;... εσένα κράζω, Mήτρο,
διώξε, σου λέγω, τα σκυλιά, που μου χαλούν το φύτρο...

Ανώνυμος είπε...

αρκεί να βρεθεί ένα πρόθυμο να αποκρύψει ορισμένα θέματα κράτος

Δυστυχώς το κράτος (όσο χρειαζόταν το έθνος) τα μετά την επανάσταση ήθελε να κρύψει...

Τώρα που θέλει να απαλλαγεί από το έθνος για να βολέψει τον νεοφιλελεύθερο παγκοσμιοποιητισμό του, δεν γουστάρει επαναστάσεις... Και βρίσκονται εύκολα κάποιοι να το βοηθούν... Τόση αφέλεια;

περιούσιος είπε...

@ ange-ta
Ως προς τις σφαγές της εποχής του '21 θα συμφωνήσω μαζί σου. Άλλωστε, αυτός ήταν ο λόγος, που αναφέρθηκα στις ακρότητες των Παλαιστινίων εις βάρος των Εβραίων, για τις οποίες οι κοπτόμενοι για τη σφαγή της Τριπολιτζάς ποιούν την νήσσαν. Και προφανώς σε ένα απελευθερωτικό αγώνα θα λάβουν χώρα και ακρότητες.
Αρκετοί σύγχρονοι ιστορικοί εστιάζουν σε αυτές τις ακρότητες και, έτσι, ακυρώνουν τον Αγώνα (θα διάβασες, φαντάζομαι, το κείμενο περί γενοκτονίας των μουσουλμάνων του ελλαδικού χώρου κατά το '21).
Τώρα, αναφορικά με την ημερομηνία ενάρξεως της Επαναστάσεως του '21, η ιστορία είχε ξεκινήσει προτού η κα. Ρεπούση διατυπώσει τις δικές της αμφισβητούμενες απόψεις. Και η προσπάθεια ταύτισης της ενάρξεως του Αγώνα με τον εορτασμό του Ευαγγελισμού περιέχει αρκετή αυθαιρεσία, σύμφωνα και με νεότερες έρευνες,
Όσο για την Εκκλησία, υπάρχουν αρκετά στοιχεία, που αποδεικνύουν, ότι σε πολλές περιπτώσεις πολέμησε την Επανάσταση του '21. Και μιλάω για τον ανώτατο κλήρο και όχι για τους απλούς παπάδες, που, τυχόν, πολέμησαν και έχασαν τη ζωή τους στον Αγώνα. Τώρα, για το Γρηγόριο τον Ε' υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις, κυρίως επειδή αφόρισε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.
Σε γενικές γραμμές, οι μύθοι έχουν να κάνουν με το αν, πραγματικά, η Εκκλησία βοήθησε τον Αγώνα (διότι σε αγαστή σύμπνοια με τους κοτζαμπάσηδες τον πολέμησε), αν πέρα από τις ηρωικές εικόνες υπάρχουν και άλλες μαύρες, που δεν βλάπτει να τις γνωρίζουμε ούτε αναιρεί τον Αγώνα και τους σκοπούς του και αν κάποιες μορφές του Αγώνα έμειναν ξεχασμένες, αν και έδωσαν τη ζωή τους για την απελευθέρωση της Ελλάδος π.χ.ο Παναγιώτης Καρατζάς.

περιούσιος είπε...

@ ange-ta

Διάβαζα το άσμα αυτό και ήταν σα να άκουγα το Μανώλη Μητσιά να το τραγουδάει. Υπέροχο κομμάτι, πράγματι!

περιούσιος είπε...

@ange-ta

Ωραίος και ο Βαλαωρίτης, πράγματι!

περιούσιος είπε...

@ gazaki

Καλώς ήλθατε στο ταπεινό μου ιστολόγιο! Υπάρχει περίσσευμα αφέλειας αναφορικά με όσους καταπίνουν αμάσητες ορισμένες θεωρίες της αναθεωρημένης ιστορίας και περίσσευμα σκοπιμότητας σε όσους τις διακινούν. Και, εντέλει, δεν είμαι κατά της παγκοσμιοποίησης στο μέτρο, που δεν οδηγεί στην ισοπέδωση της ιστορίας αλλά βοηθάει να τη διαβάσουμε καλύτερα.

Pellegrina είπε...

Καλημέρα. Αντζέτα, διαφωνώ μαζί σου (και στον τρόπο που διατυπώνεις, με το συμπάθειο!) Όχι στα επιμέρους που λες (που συζητιούνται, αλλά όχι τωρα), αλλά στο εξής: δεν μπορείς να προδιαγράφεις ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΝΑ ΑΓΑΠΑΕΙ την πατρίδα του. Αυτά που θεωρείς εσύ ύποπτα "παραχωρησης", για πολλούς είναι απλώς αδιάφορα στοιχεία της ιστορίας, γιατί δεν τους ενδιαφερει πατριδα στηριγμένη στο καθαρό "¨εθνος" , στη θρησκεία (είναι πχ άθεοι) ή στο τι έκαναν ή δεν εκαναν πριν 200 χρόνια οι Οθωμανοί και οι Έλληνες. Τους αρέσει η πολυεθνική ελλαδα, την αγαπούν πραγματικά και τους ενδιαφέρει μια πατρίδα σύγχρονη, με ηθικές αξίες του ΣΗΜΕΡΑ,ανθρωπινη μα και ισχυρή, οικονομικά και πολιτιστικά . Αγαπούν τον τόπο που μεγάλωσαν, την πολη, την ύπαιθρο, ΟΧΙ την "ιστορία". Αυτην απλώς τη μαθαίνουν και την ερμηνεύουν, και για αυτό τους αρέσει να την αμφισβητούν, όπως όλα τα γνωστικά αντικείμενα, δεν εχει άλλο ενδιαφέρον γι αυτούς.
Επειδή εν μερει ανήκω σε αυτούς, σου λέω ότι είναι πολλοί αυτοί που θα πολεμήσουν αν χρειαστεί για όλα αυτά που προανέφερα, και που όσο περισσότερο τους μιλάς για παπάδες (θου κύριε!!) και για τα αγνά κατορθώματα του Κολοκοτρώνη (που βεβαίως πολεμούσε και τον ευγνωμονούμε γι αυτό, αλλά δεν ειναι κακό να μαθαίνουμε όι δεν αφησε τουρκοπούλα για τουρκοπούλα ζωντανή στους οντάδες της τρίπολης, είναι, ολιγον, ¨αυτογνωσία", νεσπά;)-όσο περισσότερο τους μιλάς λοιπόν για αυτά, τόσο θα πουν "πολεμήστε μόνοι σας" (εγώ όχι, δεν θα το πω,αλλά αυτό είναι θεμα χαρακτήρα και δεν εχει ν ακανει με το γιατι μου μιλας).
Θέλω να πω, η δεν το αντιλαμβάνεσαι αυτό (καλοπροαίρετη στάση) η το αντιλαμβάνεσαι, αλλά ΔΕΝ σε ενδιαφερει. Θέλεις την πατρίδα ΜΟΝΟ έτσι, όπως τη θέλεις εσύ, αποτελούμενη μόνο από ανθρωπους της δικής σου αντίληψης. Οπότε ποιος προκαλεί το διχασμό (και άρα την "παραχώρηση");

υγ:σοβαρολογείς ότι οι Γάλλοι δεν αμφισβητούν τη γαλλική επανάσταση; μα από αυτούς εχουμε μαθει τα δολοφονικά της κατορθώματα (μέχρι και σίριαλ της τηλεόρασης και tαινίες του συρμού). Λες να κάναμε οι έλληνες έρευνα και να τα μάθαμε; Eδώ δεν κανουμε έρευνα για τίποτα!
Έτσι ζουν οι πατρίδες ΣΗΜΕΡΑ, αμφισβητώντας. Έτσι ο Σαρκοζί, που κοροϊδέυουμε έχει λόγο παγκόσμιο (και για άλλους λόγους βέβαια). Θέλω να πω, όσο πιο αδύναμος είσαι στο σήμερα, τόσο ανατρέχεις στο παρελθόν. Τουλάχιστον σε αυτό δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς. Άσε λοιπόν τους παπάδες, τι ζόρι τραβάς, δεν τους βαρέθηκες; ΤΟΤΕ η εκκλησία ήταν στοιχείο ενότητας και ταυτότητας, ασφαλώς. Σήμερα ΔΕΝ είναι. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί. Ας βρούμε νέα ταυτότητα. Το παρελθόν ανήκει πια σοτυς επιστήμονες. Και μερικες ανατροπούλες, όο ναναι, εχουν ενδιαφέρον!

περιούσιος είπε...

@ pellegrina

Αναντίρρητα δεν μπορώ να επιβάλω σε κανένα να αγαπάει μια έννοια, όπως η πατρίδα. Σκέφτομαι, όμως, τους εξ επαγγέλματος πολέμιους της πατρίδας, όχι επειδή δεν τους αναγνωρίζω το δικαίωμα να απεχθάνονται την πατρίδα τους αλλά επειδή λειτουργούν με αυτό το κίνητρο, εις τρόπον, ώστε να με κάνουν να αμφιβάλλω για την ορθότητα των απόψεών τους. Και, συνήθως, ξεχωρίζουν από τους έχοντες κριτική σκέψη ή όσους απλά δεν τους εκφράζει καμμία πατρίδα. Και αυτών ο ισοπεδωτισμός, όπως τον αντελήφθην στο κείμενο του κ. Λιθοξόου, στο οποίο και παραπέμπω στην ανάρτησή μου, με προβληματίζει.Και επαναλαμβάνω, για να μην παρεξηγούμαι, ότι τους αναγνωρίζω το δικαίωμα να εκφράζονται για τον τόπο τους, όπως αυτοί επιθυμούν.
Περαιτέρω, λες, ότι εδώ δεν κάνουμε έρευνα για τίποτα. Εδώ και αρκετά χρόνια, όμως, γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Μια και μιλάμε για την Επανάσταση του '21, ας μην ξεχνάμε αρκετές μελέτες, που αμφισβητούν την επίσημη ιστορία("ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ", του κ. Παπαγεωργίου, για παράδειγμα) ή το γεγονός, ότι αρκετά σημεία από τα απομνημονεύματα όσων έζησαν από κοντά τον Αγώνα ξαναδιαβάζονται και γίνονται γνωστά (πόσοι από εμάς γνωρίζουν, ότι ουδείς εξ όσων έγραψαν στα απομνημονεύματά τους για την Επανάσταση του '21 δεν κάνει ούτε την παραμικρή μνεία για το Κρυφό Σχολείο;).Εντάξει, η επίσημη ιστορία, που διδάσκεται στα σχολεία καλά κρατεί αλλά έξω από τα σχολεία η έρευνα καλά κρατεί και αυτή.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ, ότι μερικές ανατροπές δε βλάπτουν, αρκεί να μη μετατρέπονται σε ισοπεδώσεις.

ange-ta είπε...

@ περιούσιε,

νομίζω ότι δεν διαφωνούμε σε γενικές γραμμες, αλλά ας συνεχίσουμε το ζήτημα της Εναρξης.
Υπάρχει επιστολή του Κολοκοτρώνη, που συμφωνει με τις προτάσεις των φιλικών να ξεκινησει η επανάσταση στις 25 του Μάρτη.
Σκέφτομαι, ότι οι συντελεστές της Επανάστασης είχαν πλήρη συνειδηση της δυσκολίας της. Επομένως, θα εξαντλούσαν καθε μέσο, ωστε να "μιλήσει" η επανάσταση σε όλους.
Αυτο το όλους, θα έπρεπε ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ να συμπεριλάβει και τον κλήρο, ΑΛΛΑ και τους εκλησιαζόμενους.
Θα είμασταν εντελώς οφ, αν δεν προσπαθούσαμε να κατανοήσουμε το πνευμα και το ήθος της εποχής.
Η εκκλησία ήταν πανω απο κάθε τι. Επομένως χωρίς τον κληρο κάθε αποπειρα επανάστασης θα ήταν καταδικασμένη.
Αρα για να επιστρέψω, η 25η ήταν ημερομηνία επιλεγμένη απο τους επαναστάτες καταρχην και μετά απο τον Οθωνα, που ΔΕΝ ήταν οθόδοξος.

Αλλά, όπως σου ξαναείπα, δεν έχει καμία σημασία, ποτε ξεκίνησε!

ange-ta είπε...

καλησπέρα
@ Pelegrina,

Νομίζω καλή μου ότι η προβληματική σου και η ανάπτυξη των αξιών σου είναι ξεπερασμένα.
Με αυτα τα ωραία λόγια (το εννοώ και δεν το ειρωνεύομαι) περί μίας οικουμενικής πατρίδας, θα μίλαγε κάποιος αμέσως μετα την Ρωσικη Επανάσταση και όχι στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της οικονομικής ρεμούλας, της υπερεκμετάλευσης των πόρων (άψυχων και έμψυχων) και της επικείμενης κλιματικής και οικονομικής κατάρρευσης!

Αυτα τα πολυπολιτισμικά έχουν αποδειχτεί ποσο σάπια είναι και τι κρύβεται πισω απο αυτες τις ταχα μου παναθρώπινες αξίες.

Διαφωνείς μαζί μου, γιατι έχουμε διαφορετικη αντίληψη για τις ανθρώπινες αξίες.
Να σου πω καταρχην ότι είμαι άθεη δηλωμένη στο μπλόγκ μου και το παπαδαριο με αφηνει αδιάφορη, αλλά άλλο πράγμα είναι τι είμαι εγω και άλλο τι ήταν οι έλληνες που ξεσηκώθηκαν.

Μια και μίλησες για το κρυφό σχολείο που έχουν οι σημερινοί ερευνητές της ιστορίας πει και ματαξαναπε ότι δεν υπήρχε, (περιούσιε, μαζί δεν το έχουμε κουβεντιάσει πάλι το θέμα ή δεν κάνω λάθος;), υποθέτω ότι γνωρίζεις ότι στα σκοτεινά χρόνια του Μεσαίωνα, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΧΟΛΕΙΑ πουθενά στη δύση, πολύ λιγότερο δεν υπηρχαν στην Ανατολή και πολύ ακομα λιγότερο στη σκλαβωμένη Ελλάδα. Επομένως, ΠΟΥ στο καλό θέλεις να αναφέρει καποιος για κρυφό σχολειό, όταν δεν του περνάει απο το μυαλο να αναφέρει τη λέξη σχολειό;
Αρα, εντελώς απλά, αντιλαμβάνεται κανείς - έτσι ήταν και στη δυση - ότι όποιος ήθελε να μάθει γράμματα πηγαινε στον παπα της ενορίας.
Ε, αυτο το είπανε κρυφό σχολειο, γιατι σε χρόνια σκλαβιάς όλα έχουν και το συνωμοτικό τους υφος.

ΣΤο Υ.Γ., δεν πρόσεξες τι είπα:
Δεν είπα οι Γάλλοι, αλλά οι Μοντέρνοι, δηλαδή αυτοί που αποδέχονται την νεοτερικότητα, που απο ιστορικής άποψης ξεκινάει με την Γαλλική Επανάσταση.

Ας μην συνεχίσω, γιατι έχουμε διαφορά κάθετη και οριζόντια και διαγωνια.

Πάντως θα σου πρότινα να διαβάσεις το τελευταιο βιβλιο του Μισεά, η αυτοκρατορία του μικρότερου κακού και θα καταλάβεις γιατι μιλάω όπως μιλάω.

Τέλος, όσον αφορά τους παπάδες του 21, θα πω τα λόγια του "Αθλιου"
υπήρχαν παπάδες με αρχίδια και παπάδες αρχίδια, όπως δηλαδη και άνθρωποι με ..... και .....

καλό βράδυ

περιούσιος είπε...

@ ange-ta
Κοίτα, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις, σύμφωνα με τις οποίες η Επανάσταση επρόκειτο να ξεκινήσει την 25η Μαρτίου, πλην, ομως, για λόγους, που και εσύ αναφέρεις, δεν ξεκίνησε τότε. Άρα γιατί να εμμένουμε, ότι ξεκίνησε στις 25.3.1821;
Συμφωνώ, ότι επί τουρκοκρατίας ο κλήρος είχε τη δυνατότητα να δένει και να λύνει, ακόμα και σε βάρος των συμφερόντων των ραγιάδων, επομένως οι επαναστάτες έπρεπε να τον προσεταιριστούν, αλλά αυτό δε σημαίνει, ότι το σύνολο του ανώτατου κλήρου πήρε το μέρος των επαναστατών. Ο Π.Π.Γερμανός, για παράδειγμα, δε συμμετείχε στην Επανάσταση αλλά ο θρύλος το θέλει να σήκωσε το λάβαρό της στην Αγία Λαύρα. Ιδού, λοιπόν, ένας μύθος, που διδάσκεται ως πραγματικότητα!Σε άλλα μέρη, μάλιστα, ο κλήρος "πούλησε" επιεικώς την Επανάσταση, όπως λ.χ. έκαναν οι Αγιορείτες μοναχοί με τον Εμμανουήλ Παπά, ο οποίος είχε καταφύγει στα μέρη τους για να γλυτώσει από τους Τούρκους και οι καλόγεροι διαπραγματεύονταν την παράδοσή του στους Τούρκους.
Και η σημασία της ενάρξεως δεν θα είχε σημασία, αν η ημερομηνία δεν ήταν αναληθής και δεν εδιδάσκετο ως ιστορικό γεγονός.

περιούσιος είπε...

ange-ta

Ω ναι, μαζί έχουμε ξαναμιλήσει για το Κρυφό Σχολειό.
και δε νομίζω, ότι η οικουμενική πατρίδα είναι αποτέλεσμα τόσο της παγκοσμιοποίησης όσο της προαιώνιας επιθυμίας των απλών καθημερινών ανθρώπων να συναπάρξουν ειρηνικά στην ίδια χώρα (με κάποιες προϋποθέσεις, βεβαίως).

Pellegrina είπε...

Καλησπέρα. Περιούσιε, Παπαγιώργη εννοείς;
Για Λιθοξοο: Ο,τι οδηγεί σε αμφισβήτηση καλό είναι για μένα. Το θεμα ειναι κι αυτο με τη σειρά του να μην οδηγεί σε φανατισμό.

Για Φυσσα: συμφωνω μαζί του, αλλά παλι ασήμαντο θεμα μου φαινεται. Ήταν ενας συμβολισμος για τους ορθόδοξους, τι πειράζει; λες τα παιδια να το παιρνουν τοσο σοβαρα; Γενικα αυτη η εφημεριδα (Athens voice)έχει μια "νεανική" επαναστατικότητα κάπως παιδαριώδη. Ασημαντα θεματα έιναι αυτά, και νομιζω λιγο δείγμα μιας ματιάς τηλεοπτικού τύπου. ¨οταν ημουν μαθητρια κανεις δεν αμφισβητούσε με λόγια,αλλά κατα βάθος καταλαβαίναμε ότι ήταν μια στρογγυλοποίηση, ένας συμβολισμός: αφού γιορτάζαμε μαζί και τον "Ευαγγελισμό" της θεοτόκου! Τι στο καλό, τόση συμπτωση πια, να συνέπεσαν;:)

Αντζετα, θα ψαξω το βιβλίο. Εγω δεν μιλησα για κρυφο σχολειό, θεωρω το θεμα εξ ίσου ασημαντο με την ημερομηνία της έναρξης. Το μόνο που θα πρόσφερε ως μυθος θα ήταν να τονίσει την αξία της μόρφωσης. Αλλά η σύγχρονη Ελλαδα είναι θλιβερή ως προς αυτό, αρα τίποτα δεν προσφέρει. Τελος παντων, ασημαντο.
Δεν ειπα οικουμενική, είπα πολυεθνική. ¨οχι "Ολη η γη μια πατρίδα", (δεν θα με χάλαγε, αλλά εντάξει, ξεπερασμένο..)αλλά η δική μου πατρίδα, η Ελλάδα, με τα σύνορά της, το κράτος και τους νόμους του κλπ, να έιναι πολυεθνική. Δεν ξερω αν αυτό είναι ξεπερασμένο ως ιδέα, μπορέι να είναι (με την έννοια ότι το παγκοσμιοποιημένο κεφάλαιο τα έχει καπελώσει όλα). Αλλά στην Ελλάδα ως πραγματικότητα μόλις άρχισε, οπότε πώς να το αγνοήσουμε λεγοντάς το ξεπερασμένο; Ή πολυεθνικη κοινωνία θα φτιαξουμε ή γκετο,ποια ειναι η τριτη λύση, η σφαγή;
Τελος παντων όμως αυτό είναι άλλο θέμα από το 21 (αν και ο Ρήγας δεν το εβλεπε άλλο!). Αλήθεια, παιδιά, γιατι μας (σας) κόφτει τόσο για το 21: Μια χαρά ήταν!(μεχρι να καπελωθεί!) ΤΩΡΑ τι κάνουμε;

περιούσιος είπε...

@ pellegrina

Παπαγιώργη εννοούσα, σ' ευχαριστώ για τη διόρθωση!
Αναφορικά με τον κ. Λιθοξόο, αν αμφισβητούσε απλά ορισμένες καταστάσεις, που παρουσιάζονται ως δεδομένες, τότε ούτε εγώ θα είχα πρόβλημα. Αλλά στο κείμενό του, όπου παραπέμπω, έχω την εντύπωση, ότι ισοπεδώνει τα πάντα. Τέλος πάντως, η ελευθερία του λόγου επιτρέπει και αυτό.
Δεν έχω άποψη για το εν γένει ύφος της Athens Voice και απλά θα προτιμούσα να έχει κάποιο ελληνικό τίτλο. Τόση ξενομανία πια; Και το κείμενο του κ. Φύσσα με βρίσκει και μένα σύμφωνο. Τώρα για το νόημα της ταύτισης της έναρξης της Επανάστασης του '21 με τον εορτασμό του Ευαγγελισμού, πολλά έχουν ακουστεί αλλά θα προτιμούσα να μαθαίνουμε την πραγματικότητα, ειδικά αν δεν είναι δα και τόσο τρομακτική.

ange-ta είπε...

Περίεργους δρόμους πήρε η συζήτηση.

@ περιούσιε, γιατι γιορτάζουμε την έναρξη στις 25 το είπαμε! Δεν παίξει κανένα ρόλο και να αναρωτιέται κανείς θα ηταν ανώφελο, αν δεν είχε στόχο να μηδενίσει την επανάσταση.
Να μην ξαναπούμε για το ρόλο του κλήρου, το είπαμε ΚΑΙ αυτό. Αν ο κλήρος συμμετείχε σύσσωμος και άν και ο λαός συμμετείχε σύσσωμος ΔΕΝ θα ακολουθούσε εμφύλιος.

@ Pelegrina,
(σορυ για το κρυφό σχολειό, μπέρδεψα το σχόλιο)
Ο κόσμος ήταν πολυεθνικός πολύ πριν την εγκαθίδρυση της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Δεν μας χρειάστηκε ο Ροκφέλερ για να είμαστε πολυεθνικοί.
Η Κωνσταντινούπολη, η Σμύρνη, το Λονδίνο, το Παρίσσι, η Αλεξάνδρεια, ο Πειραιάς, η Γαληνότατη, ασφυκτιούσαν απο αλλοδαπούς ή βάρβαρους (με την αρχαία έννοια).

Η σημερινή πολυεθνικότητα έχει έναν και μόνο έναν στόχο: Να ρίξει φτηνά χέρια στην ακριβή αγορά της δύσης και του πλούσιου κόσμου για να σπάσει το εργατικό κίνημα! Και αυτό έχει γίνει.
Όχι μόνο μαύρα χέρια, που το κράτος κάνει πως δεν το ξέρει, αλλά και επίσημα που με τον Νόμο για την ελεύθερη διακίνηση των υπηρεσιών, ο ξένος εργάτης μπορεί να αμείβεται με τις αμοιβές που ισχύουν στη χώρα του!
Δες, αν υπήρχαν Νόμοι, που να απαγόρευαν την εισαγωγή προϊόντων που παράγονται στις φρικτές φάμπρικες των φορολογικών παραδείσων, αν επέβαλλαν να αμείβονται οι αλλοδαποί με τους μισθούς τον ντόπιων, τότε οι ξένοι εργαζόμενοι θα ήταν ίσοι με τους ντόπιους και τότε θα είχαμε πολυεθνικά κράτη και κάποτε θα φτάναμε και σε οικουμενικές πατρίδες.
Σήμερα, πολυεθνικότητα = αυξημένη καταπίεση, έλλειμμα δημοκρατίας, φασισμός κρυμμένος σε ωραία λόγια.
Ανοιχτά σύνορα σε όλα τα προϊόντα (ακόμα και σε αυτά που παράγονται σε Sweatshop)
με το ζόρι θέλουμε δεν θέλουμε, απαιτεί μειωμένο εθνικό συναίσθημα και προπάντων ιστορική λήθη! Και σε αυτή τη λούμπα πέσαμε ΚΑΙ εμείς οι προοδευτικοί.
Ποια είναι η λύση;;;;;;;;;
Αμ δεν τη ξέρω, αλλά αμφιβάλω σε όλα όσα ακούω. Υποπτεύομαι και τους άθεους ακόμα.

περιούσιος είπε...

@ange-ta

Δε νομίζω, ότι πήρε περίεργους δρόμους η συζήτηση, ίσα-ίσα, που ακούγονται περισσότερες απόψεις με πολιτισμένο τρόπο.
Όσο για τον εμφύλιο επί Επαναστάσεως του '21, νομίζω, ότι είναι αρκετά μπλεγμένο το θέμα και δεν είμαι πρόχειρος.
Προσωπικά, ουδέποτε με ενόχλησε ο εορτασμός του ξεσηκωμού των Ελλήνων στις 25 Μαρτίου. Ωστόσο, όσο ψάχνω το θέμα και διαβάζω διάφορες απόψεις (μιλάω για τις τεκμηριωμένες, βέβαια), διαπιστώνω, ότι αρκετά πράγματα δε λέγονται και αναρωτιέμαι, γιατί να φοβόμαστε να ακουστούν.Ζημιώθηκαν, π,χ, οι Γερμανοί, που έσκυψαν πάνω από τα τραύματα, που τους άφησε ο Β' Παγκόσμοις Πόλεμος;

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέψτε μου να πω ότι έκανα και εγώ ένα σχόλιο στο άρθρο της Athens Voice, το οποίο βρήκα παντελώς ανούσιο και δείγμα εσκεμμένης "πώλησης" ημιμάθειας σε υποθετικά "ανίδεους" (από την άποψη του ότι μία εθνική επέτειος δεν αφορά σε μία πραγματιστική θεώρηση του γεγονότος, αλλά στο γεγονός ως σύμβολο).
http://a-ergodes.blogspot.com/2009/03/athens-voice.html

Και ένα άλλο σχόλιο για τους αλλόγλωσσους στην Επανάσταση, σε συσχετισμό με το θέμα της σημαίας (όντας ο ίδιος Αρβανίτης και γνώστης της αρβανίτικης γλώσσας):
http://a-ergodes.blogspot.com/2009/03/gljuha-e-zogu.html

περιούσιος είπε...

@Μάρκο Τ

Καλώς ήλθατε στο ταπεινό μου ιστολόγιο! Δεν μπορώ να πω, ότι διαφωνώ με την άποψή σας, Συμβολισμοί, όπως αυτός της 25ης Μαρτίου, παραπέμπει στη χριστιανική πίστη, που είχαν οι ξεσηκωμένοι Έλληνες και δεν έχω λόγο να διαφωνήσω σε αυτό. Όμως, η ένστασή μου έγκειται στη σπουδή της Εκκλησίας να θέσει σε συνεργασία με την τότε κυβέρνηση(κάπου στο 1838, αν δεν απατώμαι),ως επίσημη έναρξη της επαναστάσεως του '21, τη στιγμή, που, κακά τα ψέμματα, το μεγαλύτερο μέρος του ανώτατου κλήρου όχι μόνο δεν προσχώρησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε. Εκεί βρίσκεται η ένστασή μου, ότι, δηλαδή, επιτρέψαμε ένα συμβολισμό, που βολεύει ένα οργανισμό (την Εκκλησία, δηλαδή), ο οποίος δε συνεισέφερε όσα διαβάζουμε στα σχολικά εγχειρίδια, ότι συνεισέφερε. Και πέρα από τους συμβολισμούς υπάρχει και η πραγματικότητα, την οποία δε βρίσκω το λόγο να την αποκρύπτουμε.