Η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Καλύβων Χαλκιδικών, με την οποία τα μέλη του Συλλόγου αυτού ζητούν να μη δοθεί η ελληνική σημαία στον πρωτεύσαντα στα μαθήματά του αλλοδαπό μαθητή, ενόψει της 25ης Μαρτίου, δεν αποτελεί, δυστυχώς, πρωτοτυπία για τα ελληνικά δεδομένα. Προηγήθηκε ένας αντίστοιχος σύλλογος στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης, που ζητούσε νη μην κρατήσει την ελληνική σημαία ο αριστεύσας και πασίγνωστος ανά το πανελλήνιο, πλέον, Οδυσσέας Τσενάι, ο οποίος, τελικά, μπορεί να μην κρίθηκε άξιος να σηκώσει τη σημαία μας αλλά κρίθηκε πανάξιος να σπουδάσει στις Η.Π.Α. με χρήματα ομογενών μας, οι οποίοι, μαθημένοι ενδεχομένως στις διακρίσεις, που κάποτε οι Έλληνες βίωσαν στη χώρα αυτή, έκριναν με πιο ανοικτά μυαλά τον πανέξυπνο Τσενάι και του έδωσαν την ευκαιρία να σπουδάσει εκτός Ελλάδος. Και, βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις αλλοδαπών μαθητών, που σήκωσαν την ελληνική σημαία και παρέλασαν κανονικότατα υπό τα χειροκροτήματα των συμπολιτών μας αλλά καλύφθηκαν από πραγματικά περιστατικά ρατσισμού, όπως το παραπάνω.
Στην επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Καλύβων κυριαρχεί, εκτός από τον οφθαλμοφανή ρατσισμό, και μια ακροβατική ερμηνεία των πραγμάτων, συνηθισμένη σε μια χώρα, όπου προτιμάμε, αντί να εφαρμόσουμε ένα νόμο, να επινοούμε χίλιες και μια δικαιολογίες, προκειμένου να τον παραβούμε. Έτσι και εδώ, οι συμπατριώτες μας (για περισσότερα, οράτε 4.bp.blogspot.com/_Jtxb9AL8XfY/SbLF8iAlY1I/AAAAAAAAKQk/BNAWZWuFhiA/s1600-h/image0-1.jpg) προβαίνουν σε μια υπερδιασταλτική και αυθαίρετη ερμηνεία του νόμου, ώστε να μη σηκώσει ο αλλοδαπός μαθητής την ελληνική σημαία. Ιδιαίτερης σημασίας χρήζει η πεποίθησή τους, ότι επιθυμούν με τη διαμαρτυρία τους αυτή να προφυλάξουν το υπέρτατο εθνικό μας σύμβολο, ήγουν την ελληνική σημαία, την οποία δε θεωρούν αντικείμενο επιβράβευσης του καλύτερου μαθητή. Προφανώς τα προηγούμενα χρόνια, όταν σημαιοφόρος του σχολείου τους ήταν κάποιο πούρο ελληνόπουλο, η θεώρηση των μελών του εν λόγω συλλόγου ήταν διαφορετική. Και σαφώς κρίνουν, ότι, δεν πα' να λέει ο νόμος ό,τι θέλει, εμείς κρίνουμε αλλιώς πως τα πράγματα.
Θα μπορούσαν οι εν λόγω ωρυόμενοι γονείς να δώσουν κάποιο κίνητρο στα παιδιά τους, ώστε να διαβάσουν περισσότερο και να βγάλουν καλύτερη βαθμολογία, στο μέτρο, βέβαια, που τέτοιες πρακτικές είναι παιδαγωγικές (που δεν είναι αλλά τέλος πάντων). Αντί γι' αυτό, προτιμούν να προβούν σε μια αδικαιολόγητη διαμαρτυρία, που απλά τους εκθέτει. Και αντί να διδάξουν στα παιδιά τους, ότι βασική αρχή στην κοινωνία μας είναι η τήρηση των κανόνων του δικαίου, αυτοί προτιμούν να αντιδράσουν σα γνήσιοι ελληναράδες, που βάζουν τη θεώρησή τους περί των οσίων και ιερών της πατρίδος πάνω από την εφαρμογή των νόμων. Τυχαία, άλλωστε, γεννήθηκε σε αυτή τη χώρα ο μακαρίτης, πλέον, Αρχιερέας, που δήλωνε προ ετών "Έωμεν τους νόμους καθεύδειν", αντίληψη, η οποία σε απλούστερα ελληνικά κυριαρχεί στο νου πολλών συνελλήνων;
Και το χειρότερο είναι, ότι ο κ. Υπουργός Παιδείας δείχνει να αγνοεί το περιστατικό αυτό. Μια απλή παρέμβαση, καθ' ολα επιτρεπτή και επιβαλλόμενη σε μια χώρα, που θέλει να λέγεται δημοκρατική και προοδευτική, θα έλυνε το ζήτημα. Αλλά, εκτός του έχουμε φτάσει σε σημείο να αξιώνουμε από τους πολιτικούς μας να παρεμβαίνουν, για να εφαρμοστεί ένας νόμος, όταν δεν εκλιπαρούν την εφαρμογή του από τους πολίτες, έχουμε πολιτικούς, που ίσως θεωρούν μικροπράγματα αυτά τα φαινόμενα ρατσισμού.
Εύγε μας!
8 σχόλια:
Αυτα συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα, επειδη κάνει παρελάσεις.
Ας πούμε ότι εγω έβγαινα πρώτη στη Γερμανία που σπούδασα και έπρεπε να κάνω παρέλαση και να κρατήσω τη γερμανική σημαία.
Να σου πω την αλήθεια μου, ΔΕΝ θα ήθελα να παρελάσω με τη γερμανικη σημαία. Θα παρακαλούσα τον δάσκαλο μου να δώσει τη σημαία σε γερμανόπουλο!!!
Θα μου πεις γιατι δεν θα ήθελα; μα πως να θέλω να κρατάω τη σημαία ενός άλλου κράτους - έθνους;; ή όπως άλλο θέλεις πες το.
Η σημαία και το λάβαρο χάνει εντελώς τη σηματοδοσία του και γίνεται ένα απλό πανί. Αν λοιπόν αποδεχτούμε, ότι η κάθε σημαία είναι ένα απλό πανί, τότε ας το κρατήσει όποιος θέλει.
Ομως, οδηγεί αυτη η θέση στην τελική απαξίωση όλων των συμβόλων;
Ή μήπως είναι τα σύμβολα ούτως ή αλλως απαρχαιομένα και δεν μας λένε πια τίποτα;
Συμπέρασμα: πρώτα ξεκαθαρίζουμε, τι παριστάνει η σημαία και μετά ορίζουμε ποιος θα την κρατήσει.
Οσον αφορά τον Τσεναϊ, καταλαβαίνεις, ότι η σημαία και το χάρβαρντ είναι δυο διαφορετικοί θεσμοί.
Αυτός που δίνει τη ζωή του για ένα λάβαρο (όχι οπωσδήποτε εθνικό) δεν σημαίνει ότι είναι ικανός ή δεν είναι ικανός για το χάρβαρντ.
Τωρα, μη μου πεις, μα ο αλλοδαπός αριστούχος θέλει να κρατήσει την ελληνική σημαία, γιατι θα σου πω, ότι ένα παιδί δεν μπορεί να κάνει τον διαχωρισμό και καλίτερα να μην εκβιάσουμε τη θέλησή του, ούτε να προσβάλουμε τα εθνικά του συναισθήματα.
βλέπεις δηλαδή, ότι σε κάποια άλλη ανάλυση ρατσιστικό είναι να θέλει κάποιος να σηκώσει ένας αλλοδαπός την ελληνική σημαία και όχι το αντίστροφο.
@ ange-ta
Είναι προσωπικό θέμα του κάθε μαθητή, αν θα σηκώσει τη σημαία της χώρας, όπου κατοικεί. Υπάρχουν μαθητές αριστούχοι, που για ιδεολογικούς λόγους (στην πραγματικότητα, για ιδεολογικούς λόγους των γονέων τους αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)αρνούνται να σηκώσουν την ελληνική σημαία αλλά και αλλοδαποί μαθητές, που δεν αισθάνονται Έλληνες - και είναι απόλυτα σεβαστό αυτό-και αρνούνται να σηκώσουν την ελληνική σημαία.
Το πρόβλημα έρχεται, όταν ο τάδε αλλοδαπός μαθητής αισθάνεται Έλληνας και επιθυμεί να σηκώσει τη σημαία. Η ελληνική σημαία αποτελεί το έπαθλο για εκείνους τους μαθητές, που πρωτεύουν. Δε μετατρέπεται έτσι σε ένα κομμάτι πανί, πανί γίνεται, όταν την κολλάμε στις κλούβες των ΜΑΤ και τη φορούν σε μπλουζάκι οι κάθε λογής Ελληνάρες.
Συμφωνώ, ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τη χρήση και το νόημα των συμβόλων, όπως η ελληνική σημαία, αλλά θα πρέπει, νομίζω, να σεβαστούμε και το δικαίωμα ενός αλλοδαπού μαθητή να τη σηκώσει επ' ευκαιρία μιας μαθητικής παρέλασης. Μέσα από την τιμή αυτή, ο αλλοδαπός μαθητής εισέρχεται στην ελληνική κοινωνία, κατακτά το δικαίωμά του να αυτοπροσδιορίζεται όπως αυτός επιθυμεί και ζητά να το σεβαστούμε. Δεν μπορούμε, δηλαδή, από τη μια να θέλουμε να αφομοιώσουμε τους αλλοδαπούς και από την άλλη να τους παρουσιάζουμε προσκόμματα.
Τώρα, ο Τσενάι έπρεπε να σηκώσει την ελληνική σημαία, κατά την ταπεινή μου άποψη. Και ο άξιος να πάει στο Χάρβαρντ ίσως αξίζει περισσότερα από εκείνον, που ωρύεται για τα εθνικά μας σύμβολα αλλά στα τρίσβαθα της ψυχής του παραμένει κουμπούρας. Ήτοι, τι να την κάνω την εθνικοφροσύνη, όταν δεν βελτιώνει τον τρόπο σκέψης μου και το εν γένει επίπεδό μου;
@ange-ta
Επανέρχομαι σε όσα ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Λοιπόν, είναι αναφαίρετο δικαίωμα ενός μαθητή να κατακτά το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού του.Και είναι σεβαστό να το κατακτά ενδεχόμενα και μέσα από την τιμή να σηκώσει την ελληνική σημαία σε μια εθνική επέτειο.Θα ήταν ρατσιστικό να σηκώσει την ελληνική σημαία, αν τον υποχρεώναμε με την απειλή ποινών να το πράξει.
Έχω γνωρίσει μέσα από τη δουλειά μου δεκάδες αλλοδαπούς, κυρίως Αλβανούς, νεαρής ηλικίας, που επιδιώκουν μέσα από τη συμμετοχή τους στην ελληνική εκπαίδευση και τις τιμές, που αυτή προσάπτει στους καλούς μαθητές, να κατακτήσουν το δικαίωμά τους να αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες. Και αναρωτιέμαι με ποιά λογική τους του απαγορεύουμε.
Σαφώς και ένα παιδί δεν μπορεί να κάνει το δέοντα διαχωρισμό στο μυαλό του αναφορικά με τη σημαία αλλά ας μην αποκλείουμε το ενδεχόμενο να διαθέτει την απαιτούμενη ευφυΐα να το πράξει.
Η ελληνική σημαία αποτελεί το έπαθλο για εκείνους τους μαθητές, που πρωτεύουν.
Πολύ ωραία το διατυπώνεις και συμφωνω μαζί σου.
Υπο αυτη την έννοια, αμα ο μαθητης το βλέπει και αυτός έτσι, ας την σηκώσει.
Πάντως εγω ΔΕΝ θα σήκωνα ποτέ γερμανική σημαία.
Οσο για τον Τσενάϊ, δεν κατάλαβες τι ήθελα να πω.
Πως να το διατυπώσω. Μπορεί κάποιος να σηκώνει το βάρος μιας παντιέρας και να μην θέλει να δει στα μάτια του το Χαρβαρντ.
Ο τσενάϊ ήθελε και τα δύο, αλλά ΕΝΑ ήθελε: Προβολή και την πέτυχε.
Αλλά είναι αυτο αξία;
΄Κάπως θα συμφωνήσω μαζί σου, αλλά ακόμα δεν είμαι σίγουρη, ότι ο καλός αλλοδαπός μαθητης θέλει πραγματικά να σηκώσει ελληνική σημαία, ή ότι βιάζεται η θέλησή του προς τούτο.
Γι αυτό θα ηταν πιο απλό, ο πρώτος μαθητης να σηκώνει το λάβαρο του σκολείου και τελειώνει η παράσταση!
@ ange-ta
Μπορεί η σημαία να αποτελεί για τον πρωτεύσαντα μαθητή είτε ένα έπαθλο είτε μια αναγνώριση της επιθυμίας του να αυτοχαρακτηριστεί Έλληνας ή και τα δύο μαζί. Και είναι λάθος, πιστεύω, να του στερούμε αυτό το δικαίωμα, εκτός αν αυτός δεν αισθάνεται Έλληνας και θεωρεί, ότι δεν του αρμόζει να σηκώσει τη σημαία.
Τώρα ο Τσενάι επεδίωξε το αυτονόητο, ήτοι το δικαίωμά του να σηκώσει τη σημαία αλλά έπεσε στις αντιδράσεις ορισμένων δικών μας για γνωστούς λόγους. Αν τώρα πήρε μαζί και προβολή, δε γνωρίζω, αν ήταν στις επιδιώξεις του.
@ ange-ta
Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα το λάβαρο του σχολείου. Αλλά μήπως έτσι αφήνουμε να διαιωνίζεται μια ρατσιστική και εν γένει απαράδεκτη πρακτική ορισμένων αντιδραστικών γονέων; Ή μήπως, αν πρόκειται για κάποιο ένδοξο σχολείο, θα δεχθούν ορισμένοι γονείς τον τάδε αλλοδαπό μαθητή να σηκώσει το λάβαρο; Πάλι στα ίδια οδηγούμαστε.
Αν πρέπει ντε και καλά να διατηρήσουμε τις μαθητικές παρελάσεις, ας μάθουμε να σεβόμαστε ό,τι λέει ο νόμος, ήτοι ότι ο καλύτερος μαθητής θα σηκώσει την ελληνική σημαία. Και, αν αυτός δεν το επιθυμεί, να το σεβομαστε.
Δημοσίευση σχολίου