Η πρόσφατη εισαγωγή της δημοφιλούς τραγουδίστριας Εύης Θώδη σε ψυχιατρείο αποτελεί μια, ακόμα, πράξη ενός προσώπου, η οποία γίνεται αντικείμενο ιδιαίτερης έως αδιάκριτης προσοχής. Δεκάδες απόψεις έχουν ήδη ακουστεί, γραφτεί και διαβαστεί σχετικά με τα αίτια, που οδήγησαν την κα. Θώδη στην παραπάνω κατάσταση. Και οι περισσότερες από αυτές συγκλίνουν, ότι για την κατάσταση της παραπάνω αοιδού ευθύνεται η παμφάγος τηλεόραση, η οποία την οδήγησε εκεί αλλά και οι ίδιοι οι τηλεθεατές, που την οδηγήσαμε σε αυτό το σημείο, επικροτώντας με υψηλούς δείκτες τηλεθέασης τις εκπομπές, όπου η εν λόγω καλλιτέχνης προβαλλόταν.
Η αλήθεια είναι, ότι, αν κάποιος πριν από 20 χρόνια έλεγε, ότι η κα. Θώδη θα οδηγούνταν σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας των παραπάνω αιτιών, το πιο πιθανό είναι, ότι θα θεωρούνταν εκτός πραγματικότητας. Εκείνη την εποχή, η κα. Θώδη μεσουρανούσε στο δημοτικό ή, μάλλον, δημοτικότροπο τραγούδι ούσα περιζήτητη σε πανηγύρια και παντός τύπου ανοικτές συνεστιάσεις. Φυσικά, πλείστες όσες ενστάσεις είχαν διατυπωθεί σχετικά με τις υπηρεσίες, που η κα. Θώδη προσέφερε στο δημοτικό τραγούδι αλλά ουδόλως επηρέασαν τη δημοτικότητά της.
Κάποια στιγμή, την ανακάλυψε και η τηλεόραση και διάφοροι τηλεοπτικοί σταθμοί, κυρίως ιδιωτικοί, άρχισαν να την καλούν στις εκπομπές τους. Η ίδια ανταποκρίθηκε ασμένως, πλην, όμως, σύντομα φάνηκε, ότι η εν λόγω καλλιτέχνης ήταν διατεθειμένη να παίξει όποιο ρόλο της έδιναν. Μασκαρεύτηκε όπως της ζητούσαν, τραγούδησε άσματα εντελώς άσχετα με το μέχρι τότε ρεπερτόριό της στα αγγλικά και τα ιταλικά, χόρεψε ροκ εν ρολλ, δέχθηκε να συνδιαλλαγεί δημοσίως με πρόσωπα, όπως "Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΣΤΑΡ" και, γενικά πρόθυμοποιήθηκε να γίνει ένα, ακόμα, νούμερο για την άνοδο των νούμερων της τηλεθέασης.
Πιθανότατα, θα σκεφτούν κάποιοι, η ταπεινής καταγωγής γυναίκα, που έζησε φτωχά παιδικά χρόνια και ανεδείχθη στα υπόγεια μαγαζιά της Αθήνας, τραγουδώντας σε ένα στρυφνό και μη φημιζόμενο για τους λεπτούς τρόπους του κοινό, το οποίο και την αποθέωσε, θεώρησε, ότι μπορεί να κυριαρχήσει και την τηλεόραση. Αλλά, δυστυχώς, στο μέσο προβολής του εφήμερου μόνο κυρίαρχο είναι το ίδιο το εφήμερο. Και η τηλεόραση, πράγματι, φρόντισε να ξεζουμίσει την κα. Θώδη, να την προβάλει με πολλούς πιθανούς τρόπους, έχοντας εξασφαλίσει τη συγκατάθεσή της σε αυτό τον άνευ προηγουμένου εξευτελισμό.
Προσωπικά, θεωρώ, ότι δεν αποκλείεται αρχικά η κα. Θώδη να έκρινε, ότι χρειαζόταν περαιτέρω προβολή. Έχοντας εξασφαλίσει μια σημαίνουσα θέση στο χώρο του δημοτικότροπου τραγουδιού, ίσως αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την τηλεόραση, ώστε να προβληθεί ακόμα περισσότερο. Καμμία ένσταση ως προς αυτό, άλλωστε η ανάπτυξη και έκφραση της προσωπικότητας παντοιοτρόπως αποτελεί αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε οντότητας. Και, πράγματι, αρκετός κόσμος, που πάθαινε αλλεργία στο άκουσμα πανηγυριώτικων ασμάτων, όχι μόνο την έμαθε αλλά και χόρεψε με κέφι τα άσματά της σε γάμους και παντός τύπου εκδηλώσεις.
Στη συνέχεια, όμως, η δημοφιλής τραγουδίστρια εγκλωβίστηκε σε αυτή την κατάσταση. Και στον κόσμο του θεάματος, όπου η απόσυρση από τη δημοσιότητα ισοδυναμεί με πισωγύρισμα και αντιμετωπίζεται αναλόγως από ένα κοινό, που δε φημίζεται για την κρίση του, ελάχιστο θάρρος βρίσκει κανείς, για να πάρει την απόφαση να διακόψει σχέσεις με την τηλεόραση και να ακολουθήσει ένα περισσότερο διακριτικό τρόπο ζωής και προσφοράς στον τομέα του. Ίσως διότι το μεθύσι της αναγνωρισιμότητας αφαιρεί κάθε κριτική σκέψη, αμβλύνει τις αντιστάσεις και θολώνει τη βούληση, ώστε ο παθών όχι μόνο να υπομένει στωικά τη διαπόμπευσή του αλλά και να την ενθαρρύνει.
Και εκεί την "πάτησε" η κα. Θώδη. Ενώ θα μπορούσε να διαφυλάξει την αξιοπρέπειά της και να επιστρέψει στο γνώριμο σε αυτό χώρο του υποτιθέμενου δημοτικού τραγουδιού, αυτή επέδειξε αδυναμία και αφέθηκε να την κατασπαράξει η αδηφάγος τηλεόραση. Ήτοι ναι μεν φταίει και η τηλεόραση αλλά και όσοι εξ ημών επιβραβεύουν με ποσοστά τηλεθέασης τις χειρότερες των εκπομπών της, πλην, όμως, και η ατομική ευθύνη της αυτοβούλως διαπομπευθείσης τραγουδίστριας δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Και, δυστυχώς γι' αυτή, είχε δυσάρεστα, και ελπίζω όχι ανεπανόρθωτα, επακόλουθα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου