Έχουν ήδη προβληθεί 3 επεισόδια της πολύκροτης σειράς του "ΣΚΑΪ" για το 1821 και θα μπορούσε κανείς να γράψει βιβλίο για όσα έχουν ακουστεί κατ' αυτής και των συντελεστών της αλλά και για όσα συμπεράσματα μπορούν να συναχθούν από το μακρύ αυτό κατηγορητήριο.
Αξίζει να διαβάσει κανείς τα κυριότερα επιχειρήματα της φαρέτρας των πολεμίων της σειράς αυτής. Κάποια από αυτά καλούνται καταχρηστικά επιχειρήματα αλλά ως τέτοια προσάγονται από τους χρήστες τους. Σε κάθε περίπτωση, είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς, τι πρεσβεύουν όσοι ωρύονται εδώ και μερικές ημέρες για τη σειρά αυτή.Έχουμε και λέμε, λοιπόν :
.- Η σειρά του "ΣΚΑΪ" προβαίνει σε πλαστογραφία της ιστορίας του 1821 : Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Οι συντελεστές της σειράς προβάλλουν τα γεγονότα του 1821, όπως ακριβώς έλαβαν χώρα. Η ιστορία της εποχής εκείνης, όπως τη βλέπουμε στη σειρά, διδάσκεται εδώ και πολλά χρόνια στα πανεπιστήμιά μας και κυκλοφορεί σε πολλά βιβλία, που ασχολούνται με το θέμα αυτό. Ήταν θέμα χρόνου και τόλμης να προβληθεί και στην τηλεόραση η οπτική αυτή, η οποία ευρίσκεται εγγύτερα στην ιστορική πραγματικότητα. Όσοι προβάλλουν την άποψη, ότι ο σταθμός αυτός πλαστογραφεί την ιστορία του 1821, είτε δεν έχουν διαβάσει τις πηγές, που ο σταθμός επικαλείται, είτε απλά δεν προτίθενται να το πράξουν. Ενίοτε ορισμένοι εξ αυτών καταφεύγουν σε πλαστογραφίες, για να αποδείξουν το αληθές των λόγων τους. Το περιστατικό με τον Κολοκοτρώνη και την υποτιθέμενη ομοφυλοφιλία του είναι ενδεικτικό.
.- Οι στιγμές, που ζει η χώρα μας, είναι πολύ κρίσιμες, για να γίνει αναθεώρηση της ιστορίας μας : Από καταβολής του το νεοελληνικό κράτος αντιμετώπιζε κρίσιμες καταστάσεις. Στην αρχή, υπήρχε πολιτική κρίση, λόγω της αυταρχικής κυβέρνησης του Όθωνα και υφίστατο ανάγκη να διαμορφωθεί μια κοινή εθνική συνείδηση στο σύνολο των κατοίκων του ελληνικού κράτους. Αργότερα, οι πόλεμοι με την Τουρκία και άλλα κράτη επέβαλλαν την εθνική ομοψυχία και, επομένως, την διατήρηση της ιστορίας καθαρής από ενοχλητικές αλήθειες. Σήμερα είναι η οικονομική κρίση. Σχεδόν πάντοτε ήταν και εξακολουθούν να είναι οι προαιώνιοι εχθροί του έθνους, παραδοσιακά οι Τούρκοι, εδώ και αρκετά χρόνια οι Εβραίοι, οι Η.Π.Α. και το ΝΑΤΟ, πιο πρόσφατα η Νέα Τάξη Πραγμάτων, που καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να μην ξύνονται αυτά τα θέματα. Αύριο όλο και κάτι καινούργιο θα επινοήσουν οι πολέμιοι της πραγματικότητας, ώστε να παραπεμφθεί η αποκάλυψη της πραγματικής ιστορίας στις ελληνικές καλένδες.
.- Η σειρά του "ΣΚΑΪ" αμφισβητεί, ότι είμαστε γνήσιοι Έλληνες : Με τόσες επιμειξίες με τους δεκάδες εισβολείς στον ελλαδικό χώρο μέχρι και τα μεσαιωνικά χρόνια θα ήταν υπερβολή να μιλήσει κανείς για καθαρότητα του αίματος. Η σειρά του "ΣΚΑΪ" κάνει λόγο για αγωνιστές, που δεν είχαν ως μητρική τους γλώσσα την ελληνική (Αρβανίτες) αλλά αγωνίστηκαν για την απελευθέρωσή τους, ενώ όσοι εξ αυτών επέζησαν ενετάχθησαν στον κρατικό μηχανισμό και υπήρξαν αφοσιωμένοι Έλληνες μέχρι και σήμερα. Ο όρος "γνήσιος Έλληνας" είναι επιεικώς αδύνατος, αφού παραπέμπει, εκτός από πολιτιστική συνέχεια, και σε συνέχεια του αίματος, πράγμα που σε ένα τόπο, που γνώρισε δεκάδες κατακτητές ειναι αδύνατο, ενώ θέτει εκτός του ελληνικού έθνους πρόσωπα, που προσέφεραν τα μέγιστα στην Ελλάδα. Συνεπώς, ο "ΣΚΑΪ" δεν λέει κάτι παράλογο ή ανιστορικό.
.- Δεν μπορεί να αμαυρωθεί και να ακυρωθεί ο Αγώνας του 1821 : Μα δεν γίνεται προσπάθεια των συντελεστών της σειράς αυτής να τον ακυρώσουν. Δεν αμφισβητείται ούτε ο ξεσηκωμός των Ελλήνων ούτε ο πατριωτισμός πολλών από αυτούς. Απλά η σειρά εστιάζει στο ξερρίζωμα κάποιων μύθων, οι οποίοι ιστορικά πάσχουν, όπως η, δήθεν, έναρξη της Επανάστασης από την Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου του 1821, ή το Κρυφό Σχολειό, και πρέπει - και πολύ σωστά - να πάψουν να διδάσκονται ως ιστορική πραγματικότητα. Αν, κάποτε, εξυπηρέτησαν μια σκοπιμότητα, ήτοι να διαμορφώσουν την εθνική συνείδηση στο σύνολο των κατοίκων του νεοελληνικού κράτους, αυτή, πλέον, δεν υφίσταται. Αναφορικά με την αμαύρωση του Αγώνα, είναι χρήσιμο να μαθαίνουμε, ότι εκτός από ένδοξες σελίδες, ο Αγώνας είχε και μελανές. Η σφαγή άμαχων γυναικόπαιδων στην Τριπολιτσά κατά την πτώση της στα χέρια των Ελλήνων μπορεί να αιτιολογηθεί π.χ. ήταν νωπές οι μνήμες από την ανάλογη σφαγή σε βάρος των Ελλήνων στην ίδια πόλη από τους Τούρκους κατά την αποτυχία των Ορλωφικών, αλλά δεν παύει να είναι μια κατακριτέα πράξη. Ούτε ακυρώνει την προσπάθεια των εξεγερμένων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Αλλά πρέπει να ειπωθεί, εκτός να πιστεύουμε, ότι ιστορία είναι αποκλειστικά η παράθεση ενδόξων γεγονότων.
.- Η άποψη των συντελεστών της σειράς, ότι η εθνική συνείδηση των Ελλήνων διαμορφώθηκε με την Επανάσταση του 1821, είναι εσφαλμένη : Ίσως είναι το πιο τρωτό μέρος της σειράς αλλά τουλάχιστον οι συντελεστές της παρουσιάζουν μια σειρά από τεκμήρια, ώστε να αποδείξουν το αληθές των ισχυρισμών τους. Υπήρχε όντως εθνική συνείδηση σε ένα κομμάτι των επαναστατημένων Ελλήνων αλλά η πικρή αλήθεια είναι, ότι ΔΕΝ είχαν όλοι τους ελληνική εθνική συνείδηση. Ο ξεσηκωμός του 1770 απέτυχε, μεταξύ άλλων, και επειδή οι επαναστατημένοι δεν διέθεταν κοινή εθνική συνείδηση. Αμφισβητείται, φερ' ειπείν, αν οι Αρβανίτες είχαν υπαχθεί στο εθνικό συλλογικό υποσυνείδητο, που χαρακτήριζε κάποιους ελληνόφωνους. Στην πραγματικότητα, ο υπόδουλος Έλληνας της Τουρκοκρατίας - αλλά και πριν από αυτή - ανήκε στην κοινότητά του και ο υπόλοιπος κόσμος, συμπεριλαμβανομένων των κοντινών κοινοτήτων, ήταν γι' αυτόν άνθρωποι με ενδεχόμενα κοινή γλώσσα, ήθη και έθιμα αλλά πάντα ξένοι.Κάποιες σχετικές πνευματικές διεργασίες, όπως αυτή του Γεωργίου Γεμιστού Πλήθωνος, δεν είχαν συνέχεια σε ένα χτυπημένο από πολέμους και φτώχεια χώρο. Φυσικά, υπάρχουν και άλλες απόψεις για το θέμα της εθνικής συνείδησης των επαναστατημένων Ελλήνων, οι οποίες συνοδεύουνται από τεκμήρια, αλλά και πάλι η διαφορετική άποψη των συντελεστών της σειράς ούτε αβάσιμη είναι ούτε σκοπιμότητες υποκρύπτει. Ίσα-ίσα προάγει το διάλογο και βοηθάει στην προσέγγιση της αλήθειας σχετικά με το χρονικό διάστημα, που γεννήθηκε το ελληνικό έθνος. Απλά ο τρόπος, με τον οποίο γίνεται διάλογος στη χώρα μας δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
Αξίζει να διαβάσει κανείς τα κυριότερα επιχειρήματα της φαρέτρας των πολεμίων της σειράς αυτής. Κάποια από αυτά καλούνται καταχρηστικά επιχειρήματα αλλά ως τέτοια προσάγονται από τους χρήστες τους. Σε κάθε περίπτωση, είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς, τι πρεσβεύουν όσοι ωρύονται εδώ και μερικές ημέρες για τη σειρά αυτή.Έχουμε και λέμε, λοιπόν :
.- Η σειρά του "ΣΚΑΪ" προβαίνει σε πλαστογραφία της ιστορίας του 1821 : Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Οι συντελεστές της σειράς προβάλλουν τα γεγονότα του 1821, όπως ακριβώς έλαβαν χώρα. Η ιστορία της εποχής εκείνης, όπως τη βλέπουμε στη σειρά, διδάσκεται εδώ και πολλά χρόνια στα πανεπιστήμιά μας και κυκλοφορεί σε πολλά βιβλία, που ασχολούνται με το θέμα αυτό. Ήταν θέμα χρόνου και τόλμης να προβληθεί και στην τηλεόραση η οπτική αυτή, η οποία ευρίσκεται εγγύτερα στην ιστορική πραγματικότητα. Όσοι προβάλλουν την άποψη, ότι ο σταθμός αυτός πλαστογραφεί την ιστορία του 1821, είτε δεν έχουν διαβάσει τις πηγές, που ο σταθμός επικαλείται, είτε απλά δεν προτίθενται να το πράξουν. Ενίοτε ορισμένοι εξ αυτών καταφεύγουν σε πλαστογραφίες, για να αποδείξουν το αληθές των λόγων τους. Το περιστατικό με τον Κολοκοτρώνη και την υποτιθέμενη ομοφυλοφιλία του είναι ενδεικτικό.
.- Οι στιγμές, που ζει η χώρα μας, είναι πολύ κρίσιμες, για να γίνει αναθεώρηση της ιστορίας μας : Από καταβολής του το νεοελληνικό κράτος αντιμετώπιζε κρίσιμες καταστάσεις. Στην αρχή, υπήρχε πολιτική κρίση, λόγω της αυταρχικής κυβέρνησης του Όθωνα και υφίστατο ανάγκη να διαμορφωθεί μια κοινή εθνική συνείδηση στο σύνολο των κατοίκων του ελληνικού κράτους. Αργότερα, οι πόλεμοι με την Τουρκία και άλλα κράτη επέβαλλαν την εθνική ομοψυχία και, επομένως, την διατήρηση της ιστορίας καθαρής από ενοχλητικές αλήθειες. Σήμερα είναι η οικονομική κρίση. Σχεδόν πάντοτε ήταν και εξακολουθούν να είναι οι προαιώνιοι εχθροί του έθνους, παραδοσιακά οι Τούρκοι, εδώ και αρκετά χρόνια οι Εβραίοι, οι Η.Π.Α. και το ΝΑΤΟ, πιο πρόσφατα η Νέα Τάξη Πραγμάτων, που καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να μην ξύνονται αυτά τα θέματα. Αύριο όλο και κάτι καινούργιο θα επινοήσουν οι πολέμιοι της πραγματικότητας, ώστε να παραπεμφθεί η αποκάλυψη της πραγματικής ιστορίας στις ελληνικές καλένδες.
.- Η σειρά του "ΣΚΑΪ" αμφισβητεί, ότι είμαστε γνήσιοι Έλληνες : Με τόσες επιμειξίες με τους δεκάδες εισβολείς στον ελλαδικό χώρο μέχρι και τα μεσαιωνικά χρόνια θα ήταν υπερβολή να μιλήσει κανείς για καθαρότητα του αίματος. Η σειρά του "ΣΚΑΪ" κάνει λόγο για αγωνιστές, που δεν είχαν ως μητρική τους γλώσσα την ελληνική (Αρβανίτες) αλλά αγωνίστηκαν για την απελευθέρωσή τους, ενώ όσοι εξ αυτών επέζησαν ενετάχθησαν στον κρατικό μηχανισμό και υπήρξαν αφοσιωμένοι Έλληνες μέχρι και σήμερα. Ο όρος "γνήσιος Έλληνας" είναι επιεικώς αδύνατος, αφού παραπέμπει, εκτός από πολιτιστική συνέχεια, και σε συνέχεια του αίματος, πράγμα που σε ένα τόπο, που γνώρισε δεκάδες κατακτητές ειναι αδύνατο, ενώ θέτει εκτός του ελληνικού έθνους πρόσωπα, που προσέφεραν τα μέγιστα στην Ελλάδα. Συνεπώς, ο "ΣΚΑΪ" δεν λέει κάτι παράλογο ή ανιστορικό.
.- Δεν μπορεί να αμαυρωθεί και να ακυρωθεί ο Αγώνας του 1821 : Μα δεν γίνεται προσπάθεια των συντελεστών της σειράς αυτής να τον ακυρώσουν. Δεν αμφισβητείται ούτε ο ξεσηκωμός των Ελλήνων ούτε ο πατριωτισμός πολλών από αυτούς. Απλά η σειρά εστιάζει στο ξερρίζωμα κάποιων μύθων, οι οποίοι ιστορικά πάσχουν, όπως η, δήθεν, έναρξη της Επανάστασης από την Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου του 1821, ή το Κρυφό Σχολειό, και πρέπει - και πολύ σωστά - να πάψουν να διδάσκονται ως ιστορική πραγματικότητα. Αν, κάποτε, εξυπηρέτησαν μια σκοπιμότητα, ήτοι να διαμορφώσουν την εθνική συνείδηση στο σύνολο των κατοίκων του νεοελληνικού κράτους, αυτή, πλέον, δεν υφίσταται. Αναφορικά με την αμαύρωση του Αγώνα, είναι χρήσιμο να μαθαίνουμε, ότι εκτός από ένδοξες σελίδες, ο Αγώνας είχε και μελανές. Η σφαγή άμαχων γυναικόπαιδων στην Τριπολιτσά κατά την πτώση της στα χέρια των Ελλήνων μπορεί να αιτιολογηθεί π.χ. ήταν νωπές οι μνήμες από την ανάλογη σφαγή σε βάρος των Ελλήνων στην ίδια πόλη από τους Τούρκους κατά την αποτυχία των Ορλωφικών, αλλά δεν παύει να είναι μια κατακριτέα πράξη. Ούτε ακυρώνει την προσπάθεια των εξεγερμένων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Αλλά πρέπει να ειπωθεί, εκτός να πιστεύουμε, ότι ιστορία είναι αποκλειστικά η παράθεση ενδόξων γεγονότων.
.- Η άποψη των συντελεστών της σειράς, ότι η εθνική συνείδηση των Ελλήνων διαμορφώθηκε με την Επανάσταση του 1821, είναι εσφαλμένη : Ίσως είναι το πιο τρωτό μέρος της σειράς αλλά τουλάχιστον οι συντελεστές της παρουσιάζουν μια σειρά από τεκμήρια, ώστε να αποδείξουν το αληθές των ισχυρισμών τους. Υπήρχε όντως εθνική συνείδηση σε ένα κομμάτι των επαναστατημένων Ελλήνων αλλά η πικρή αλήθεια είναι, ότι ΔΕΝ είχαν όλοι τους ελληνική εθνική συνείδηση. Ο ξεσηκωμός του 1770 απέτυχε, μεταξύ άλλων, και επειδή οι επαναστατημένοι δεν διέθεταν κοινή εθνική συνείδηση. Αμφισβητείται, φερ' ειπείν, αν οι Αρβανίτες είχαν υπαχθεί στο εθνικό συλλογικό υποσυνείδητο, που χαρακτήριζε κάποιους ελληνόφωνους. Στην πραγματικότητα, ο υπόδουλος Έλληνας της Τουρκοκρατίας - αλλά και πριν από αυτή - ανήκε στην κοινότητά του και ο υπόλοιπος κόσμος, συμπεριλαμβανομένων των κοντινών κοινοτήτων, ήταν γι' αυτόν άνθρωποι με ενδεχόμενα κοινή γλώσσα, ήθη και έθιμα αλλά πάντα ξένοι.Κάποιες σχετικές πνευματικές διεργασίες, όπως αυτή του Γεωργίου Γεμιστού Πλήθωνος, δεν είχαν συνέχεια σε ένα χτυπημένο από πολέμους και φτώχεια χώρο. Φυσικά, υπάρχουν και άλλες απόψεις για το θέμα της εθνικής συνείδησης των επαναστατημένων Ελλήνων, οι οποίες συνοδεύουνται από τεκμήρια, αλλά και πάλι η διαφορετική άποψη των συντελεστών της σειράς ούτε αβάσιμη είναι ούτε σκοπιμότητες υποκρύπτει. Ίσα-ίσα προάγει το διάλογο και βοηθάει στην προσέγγιση της αλήθειας σχετικά με το χρονικό διάστημα, που γεννήθηκε το ελληνικό έθνος. Απλά ο τρόπος, με τον οποίο γίνεται διάλογος στη χώρα μας δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
.- Η σειρά χαρακτηρίζει τον Κολοκοτρώνη ως ομοφυλόφιλο : Αρκεί η παράθεση της σπουδαίας ανάρτησης των παιδιών του jungle - report, ώστε να ξεσκεπαστεί η αναλήθεια αυτής της δήλωσης. Ουσιαστικά ένα καλαμπούρι στον τοίχο του προφίλ του κ. Τατσόπουλου παρανοήθηκε και διογκώθηκε από ορισμένους επιτηδείους, ενδεχόμενα και ανόητους, ώστε να εμφανιστεί ως δήλωσή του στην εκπομπή του "ΣΚΑΪ¨, ότι ο Γέρος του Μοριά ήταν ομοφυλόφιλος. Αλλά η σκληρή αλήθεια είναι ανεπιθύμητη σε όσους αδυνατούν να παλέψουν με πειστικά επιχειρήματα και καταφεύγουν σε παραποιήσεις και συκοφαντίες, ώστε να κρύψουν τη μορφωτική τους γύμνια.
.- Ποιά είναι τα κίνητρα των συντελεστών της σειράς; Να παρουσιάσουν μια σειρά, η οποία αναφέρεται στα ιστορικά γεγονότα του 1821, όπως πραγματικά συνέβησαν. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο! Οι θεωρίες συνωμοσίας περί των αιτίων, που ώθησαν ένα ιδιωτικό σταθμό να παρουσιάσει μια ιστορική σειρά, αποδεικνύουν απλά, ότι κάποιοι άνθρωποι επιμένουν να επινοούν εχθρούς εκεί, που απλά δεν υπάρχουν, προκειμένου να εξηγήσουν, όσα τους είναι ακατανόητα. .- Η σειρά παρουσιάζει τα 400 χρόνια σκλαβιάς ως εποχή αρμονικής συμβίωσης των Ελλήνων με τους Τούρκους : Όχι, απλά μετά από απίστευτες αλλαγές ηγεμόνων (Βυζαντινοί, Φράγκοι, Βενετοί, Καταλανοί κ.α.), που είχα ως αποτέλεσμα απίστευτες κακουχίες (κάθε νέος κατακτητής έκαιγε, λεηλατούσε και σκότωνε και, στη συνέχεια, επέβαλλε νέους φόρους), οι Τούρκοι αποτέλεσαν ένα σταθερό και επί μακρόν κυρίαρχο, ο οποίος ήταν αναντίρρητα απαίδευτος και άγριος αλλά ενδιαφερόταν πρωτίστως να λαμβάνει τους φόρους του, αδιαφορώντας για άλλα θέματα των υποδούλων π.χ. γα τη μόρφωσή τους, και προφανώς δεν ήταν ηλίθιος να σφάζει τους φορολογουμένους του και να στερείται εσόδων. Οι όποιοι ξεσηκωμοί πριν το 1821 (Επανάσταση Κορκόδειλου Κλαδά, δεσπότη Διονυσίου, Ορλωφικά κ.λπ.) είχαν άδοξο τέλος για τους επαναστατημένους Έλληνες αλλά η αιματηρή καταστολή τους, όσο αποτροπιασμό και αν προκαλεί, αποτελούσε μια πρακτική συνηθισμένη σε όσα κράτη εκείνη την εποχή περιελάμβαναν καταπιεσμένες μειονότητες, ήτοι σε όλα, σχεδόν. Άλλωστε, οι ίδιοι ελληνόψυχοι λησμονούν, ότι το Βυζάντιο αντιμετώπιζε να ανάλογη αγριότητα τις μειονότητές του (Παυλικιανούς, Βογόμιλους) ή όσους γενικά επαναστατούσαν εναντίον του (Θωμάς ο Σλάβος, για παράδειγμα). Οι ίδιοι οι επιζώντες αυτών των επαναστάσεων καταριώνταν τους εμψυχωτές των κινημάτων αυτών. Το δημοτικό τραγούδι "Δεσπότη μου τί σήκωσες τον κόσμο στο σεφέρι" γράφτηκε από ραγιάδες χριστιανούς, οι οποίοι κατηγόρησαν το Διονύσιο για τον ξεσηκωμό. Εν ολίγοις, κανένας κατακτητής, όσο βάρβαρος και αν είναι, δεν εξολοθρεύει τον βασικό πόρο του εισοδήματός του, ειδικά αν το κρατικό του μόρφωμα στερείται υποδομών για την απόδοση εσόδων. Απλά πολλοί πιστοί της παλαιάς ανάγνωσης της ιστορίας ενοχλούνται, που ακούνε ξαφνικά, ότι, όταν ξυπνούσαν οι Τούρκοι, δεν είχαν ως πρώτη σκέψη τους να σφάξουν 5-6 Έλληνες για πρωινό.
.- Ποιά είναι τα κίνητρα των συντελεστών της σειράς; Να παρουσιάσουν μια σειρά, η οποία αναφέρεται στα ιστορικά γεγονότα του 1821, όπως πραγματικά συνέβησαν. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο! Οι θεωρίες συνωμοσίας περί των αιτίων, που ώθησαν ένα ιδιωτικό σταθμό να παρουσιάσει μια ιστορική σειρά, αποδεικνύουν απλά, ότι κάποιοι άνθρωποι επιμένουν να επινοούν εχθρούς εκεί, που απλά δεν υπάρχουν, προκειμένου να εξηγήσουν, όσα τους είναι ακατανόητα. .- Η σειρά παρουσιάζει τα 400 χρόνια σκλαβιάς ως εποχή αρμονικής συμβίωσης των Ελλήνων με τους Τούρκους : Όχι, απλά μετά από απίστευτες αλλαγές ηγεμόνων (Βυζαντινοί, Φράγκοι, Βενετοί, Καταλανοί κ.α.), που είχα ως αποτέλεσμα απίστευτες κακουχίες (κάθε νέος κατακτητής έκαιγε, λεηλατούσε και σκότωνε και, στη συνέχεια, επέβαλλε νέους φόρους), οι Τούρκοι αποτέλεσαν ένα σταθερό και επί μακρόν κυρίαρχο, ο οποίος ήταν αναντίρρητα απαίδευτος και άγριος αλλά ενδιαφερόταν πρωτίστως να λαμβάνει τους φόρους του, αδιαφορώντας για άλλα θέματα των υποδούλων π.χ. γα τη μόρφωσή τους, και προφανώς δεν ήταν ηλίθιος να σφάζει τους φορολογουμένους του και να στερείται εσόδων. Οι όποιοι ξεσηκωμοί πριν το 1821 (Επανάσταση Κορκόδειλου Κλαδά, δεσπότη Διονυσίου, Ορλωφικά κ.λπ.) είχαν άδοξο τέλος για τους επαναστατημένους Έλληνες αλλά η αιματηρή καταστολή τους, όσο αποτροπιασμό και αν προκαλεί, αποτελούσε μια πρακτική συνηθισμένη σε όσα κράτη εκείνη την εποχή περιελάμβαναν καταπιεσμένες μειονότητες, ήτοι σε όλα, σχεδόν. Άλλωστε, οι ίδιοι ελληνόψυχοι λησμονούν, ότι το Βυζάντιο αντιμετώπιζε να ανάλογη αγριότητα τις μειονότητές του (Παυλικιανούς, Βογόμιλους) ή όσους γενικά επαναστατούσαν εναντίον του (Θωμάς ο Σλάβος, για παράδειγμα). Οι ίδιοι οι επιζώντες αυτών των επαναστάσεων καταριώνταν τους εμψυχωτές των κινημάτων αυτών. Το δημοτικό τραγούδι "Δεσπότη μου τί σήκωσες τον κόσμο στο σεφέρι" γράφτηκε από ραγιάδες χριστιανούς, οι οποίοι κατηγόρησαν το Διονύσιο για τον ξεσηκωμό. Εν ολίγοις, κανένας κατακτητής, όσο βάρβαρος και αν είναι, δεν εξολοθρεύει τον βασικό πόρο του εισοδήματός του, ειδικά αν το κρατικό του μόρφωμα στερείται υποδομών για την απόδοση εσόδων. Απλά πολλοί πιστοί της παλαιάς ανάγνωσης της ιστορίας ενοχλούνται, που ακούνε ξαφνικά, ότι, όταν ξυπνούσαν οι Τούρκοι, δεν είχαν ως πρώτη σκέψη τους να σφάξουν 5-6 Έλληνες για πρωινό.
.- Και τί έγινε, που η Επανάσταση δεν ξέσπασε στην Αγία Λαύρα στις 25.3.1821 αλλά νωρίτερα ; Η ιστορία δεν είναι μια αστεία υπόθεση, η οποία βασίζεται σε αναληθή στοιχεία και μύθους. Αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη ενός λαού και απεικονίζει τη σοβαρότητα, με την οποία αυτός αντιμετωπίζει τον εαυτό του. Συνεπώς, ο ωχαδερφισμός, που έχει διαποτίσει την καθημερινότητά μας, καλό θα είναι να μη χαρακτηρίζει και την ιστορία μας.
.- Καθένας έχει το δικαίωμα να κρίνει την ιστορία, όπως αυτός νομίζει : Αν κρατάει αυτή την άποψη για τον εαυτό του, όλα έχουν καλώς. Όταν, όμως, επιχειρεί να αναβιβάσει αυτή την ανάγνωση ως τη μόνη αληθινή ή έστω ως επιστημονική άποψη μέσα από τα Μ.Μ.Ε., τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Η ιστορία είναι μια επιστήμη. Και, όπως συμβαίνει με όλες τις επιστήμες, έτσι και αυτή πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και μεθοδικότητα, ήτοι συγκέντρωση όλων των πηγών, προσεκτική ανάγνωσή τους, εκτίμησή τους και ξεσκαρτάρισμα όσων πηγών είναι αναξιόπιστες. Όπως η ιατρική δεν μπορεί να βασίζεται σε εξορκισμούς και κατάρες στα μικρόβια, έτσι και η ιστορία δεν μπορεί να βασίζεται σε δοξασίες. Και, όταν βασίζεται σε αυτές, δεν μπορεί να είναι αντικειμενική και να διαδίδεται ως τέτοια.
.- Και τί τρέχει, που ο Επανάσταση δεν ξεκίνησε από την Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου του 1821, αφού η Επανάσταση είναι αυτή καθαυτή το γεγονός; Το γεγονός της Επανάστασης δεν αμφισβητείται. Εκείνο, που τιθεται σε αμφισβήτηση, είναι αν αυτή ξεκίνησε από την Αγία Λαύρα, αφού πρώτα ο Παλαιών Πατρών Γερμανος ευλόγησε τους αγωνιστές. Πρόκειται για μια εικόνα προερχόμενη από τις διηγήσεις του Πουκεβίλ, στις οποίες στηρίχθηκε το μυθικό οικοδόμημα, που διδασκόμαστε, μέχρι σήμερα, στα σχολεία, και η οποία καταρρίπτεται από άλλες πηγές, οι οποίες τυγχάνει να είναι τα απομνημονεύματα των πρωταγωνιστών του 1821. Η όλη μυθοπλασία ουσιαστικά εξυπηρετεί την προβολή της Εκκλησίας ως πρωταγωνίστριας και εμψυχώτριας του Αγώνα, ενώ, στην πραγματικότητα, ο ανώτατος κλήρος της, με την εξαίρεση του Σαλώνων Ησαΐα, δεν υποστήριξε την Επανάσταση αυτή.
.- Ο Αλαφούζος επιχειρεί με τη σειρά αυτή να απομακρύνει τον κόσμο από τα πραγματικά του προβλήματα : Στο ιστολόγιο των παιδιών του jungle - report κάποιος ευφυής σχολιαστής αντέκρουσε αυτό το επιχείρημα ως εξής : Ο Αλαφούζος στηρίζει το Βερέμη στη σειρά του ΣΚΑΪ". Ο Βερέμης υποστηρίζει, ότι το Κρυφό Σχολειό είναι μύθος. Ο Αλαφούζος προσπαθεί να απομακρύνει τον κόσμο από τα πραγματικά του προβλήματα. Άρα δεν πρέπει να πιστεύουμε τον Αλαφούζο, που που στηρίζει το Βερέμη, που υποστηρίζει, ότι το Κρυφό Σχολειό είναι μύθος, διότι ο Αλαφούζος προσπαθεί να απομακρύνει τον κόσμο από τα προβλήματά του.
.- Η ιστορία γράφτηκε απ' όσους ζούσαν εκείνη την εποχή : Και από την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου δεν υπάρχουν επιζώντες, συνεπώς ό,τι έγραψε ο Θουκυδίδης είναι απαράβατη ιστορία και δεν μπορεί να επανεκτιμηθεί, σύμφωνα με αυτή τη λογική!!!!!
.- Καθένας έχει το δικαίωμα να κρίνει την ιστορία, όπως αυτός νομίζει : Αν κρατάει αυτή την άποψη για τον εαυτό του, όλα έχουν καλώς. Όταν, όμως, επιχειρεί να αναβιβάσει αυτή την ανάγνωση ως τη μόνη αληθινή ή έστω ως επιστημονική άποψη μέσα από τα Μ.Μ.Ε., τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Η ιστορία είναι μια επιστήμη. Και, όπως συμβαίνει με όλες τις επιστήμες, έτσι και αυτή πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και μεθοδικότητα, ήτοι συγκέντρωση όλων των πηγών, προσεκτική ανάγνωσή τους, εκτίμησή τους και ξεσκαρτάρισμα όσων πηγών είναι αναξιόπιστες. Όπως η ιατρική δεν μπορεί να βασίζεται σε εξορκισμούς και κατάρες στα μικρόβια, έτσι και η ιστορία δεν μπορεί να βασίζεται σε δοξασίες. Και, όταν βασίζεται σε αυτές, δεν μπορεί να είναι αντικειμενική και να διαδίδεται ως τέτοια.
.- Και τί τρέχει, που ο Επανάσταση δεν ξεκίνησε από την Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου του 1821, αφού η Επανάσταση είναι αυτή καθαυτή το γεγονός; Το γεγονός της Επανάστασης δεν αμφισβητείται. Εκείνο, που τιθεται σε αμφισβήτηση, είναι αν αυτή ξεκίνησε από την Αγία Λαύρα, αφού πρώτα ο Παλαιών Πατρών Γερμανος ευλόγησε τους αγωνιστές. Πρόκειται για μια εικόνα προερχόμενη από τις διηγήσεις του Πουκεβίλ, στις οποίες στηρίχθηκε το μυθικό οικοδόμημα, που διδασκόμαστε, μέχρι σήμερα, στα σχολεία, και η οποία καταρρίπτεται από άλλες πηγές, οι οποίες τυγχάνει να είναι τα απομνημονεύματα των πρωταγωνιστών του 1821. Η όλη μυθοπλασία ουσιαστικά εξυπηρετεί την προβολή της Εκκλησίας ως πρωταγωνίστριας και εμψυχώτριας του Αγώνα, ενώ, στην πραγματικότητα, ο ανώτατος κλήρος της, με την εξαίρεση του Σαλώνων Ησαΐα, δεν υποστήριξε την Επανάσταση αυτή.
.- Ο Αλαφούζος επιχειρεί με τη σειρά αυτή να απομακρύνει τον κόσμο από τα πραγματικά του προβλήματα : Στο ιστολόγιο των παιδιών του jungle - report κάποιος ευφυής σχολιαστής αντέκρουσε αυτό το επιχείρημα ως εξής : Ο Αλαφούζος στηρίζει το Βερέμη στη σειρά του ΣΚΑΪ". Ο Βερέμης υποστηρίζει, ότι το Κρυφό Σχολειό είναι μύθος. Ο Αλαφούζος προσπαθεί να απομακρύνει τον κόσμο από τα πραγματικά του προβλήματα. Άρα δεν πρέπει να πιστεύουμε τον Αλαφούζο, που που στηρίζει το Βερέμη, που υποστηρίζει, ότι το Κρυφό Σχολειό είναι μύθος, διότι ο Αλαφούζος προσπαθεί να απομακρύνει τον κόσμο από τα προβλήματά του.
.- Η ιστορία γράφτηκε απ' όσους ζούσαν εκείνη την εποχή : Και από την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου δεν υπάρχουν επιζώντες, συνεπώς ό,τι έγραψε ο Θουκυδίδης είναι απαράβατη ιστορία και δεν μπορεί να επανεκτιμηθεί, σύμφωνα με αυτή τη λογική!!!!!
.- Θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες όσων ευθύνονται για την παραποίηση της ιστορίας : Εδώ πέφτει το γέλιο σύννεφο. Η μελέτη της ιστορίας και η εντεύθεν εξαγωγή συμπερασμάτων υπό μορφή βιβλίου, τηλεοπτικής εκπομπής ή οτιδήποτε άλλου τρόπου αποτελεί όχι απλά θεμιτή υποχρέωση κάθε επιστήμονα ή και απλού μελετητή αλλά και απόρροια της ελευθερίας της έκφρασης και της ειδικότερης αυτής έκφανσης του δικαιώματος στην επιστημονική έρευνα. Ακόμα και μια επιεικώς ελλειπής ή παραποιημένη μελέτη σηκώνει αρκετό αντίλογο αλλά δεν συνεπάγεται ποινικές ευθύνες του συντάκτη της, εκτός, βέβαια, αν αυτός με πρόθεση παραποιεί κείμενα, με σκοπό να προκαλέσει πράξεις βίας σε βάρος τρίτων (θυμηθείτε το τελευταίο πόνημα του κ. Κων/νου Πλεύρη για τους Εβραίους). Κατά τα άλλα, η απειλή για εισαγγελείς, αυτόφωρα και ποινικές διώξεις είναι απλά κακόγουστο αστείο.
Η διαφορετική ανάγνωση της ιστορίας αποτελεί θεμιτή επιστημονική ή φιλοπερίεργη ενασχόληση, αρκεί να μην οδηγεί σε παραποιήσει με σκοπό την καλλιέργεια μίσους προς συγκεκριμένες κοινωνικές/θρησκευτικές/ εθνικές ομάδες (περίπτωση πονήματος κ. Κωνσταντίνου Πλεύρη με τίτλο "ΕΒΡΑΙΟΙ, ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ"). Αν, πάλι, υπάρχει διαφορετική άποψη και πιστεύει κανείς, ότι η ιστορία του 1821 έχει γραφτεί και δεν ξαναγράφεται, ας αρκεστεί σε αυτό και τις όποιες ανιστορικές αυταπάτες του! Δικαίωμά του είναι, όπως και δικαίωμά μου είναι να υποστηρίζω, ότι η ιστορία του 1821, όπως τη διδαχθήκαμε στα σχολεία, "μπάζει" από παντού και να ποντάρω, μεταξύ άλλων, και σε όσα ορθότατα προβάλλει η υπό κρίση σειρά.
Η διαφορετική ανάγνωση της ιστορίας αποτελεί θεμιτή επιστημονική ή φιλοπερίεργη ενασχόληση, αρκεί να μην οδηγεί σε παραποιήσει με σκοπό την καλλιέργεια μίσους προς συγκεκριμένες κοινωνικές/θρησκευτικές/ εθνικές ομάδες (περίπτωση πονήματος κ. Κωνσταντίνου Πλεύρη με τίτλο "ΕΒΡΑΙΟΙ, ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ"). Αν, πάλι, υπάρχει διαφορετική άποψη και πιστεύει κανείς, ότι η ιστορία του 1821 έχει γραφτεί και δεν ξαναγράφεται, ας αρκεστεί σε αυτό και τις όποιες ανιστορικές αυταπάτες του! Δικαίωμά του είναι, όπως και δικαίωμά μου είναι να υποστηρίζω, ότι η ιστορία του 1821, όπως τη διδαχθήκαμε στα σχολεία, "μπάζει" από παντού και να ποντάρω, μεταξύ άλλων, και σε όσα ορθότατα προβάλλει η υπό κρίση σειρά.
6 σχόλια:
Με λυπήσατε σήμερον: επίστευα ότι ειδικεύομαι εις την μπουρδολογίαν, αλλά δυστυχώς διαπιστώνω ότι ο κύριος Τράγκας με ξεπερνά κατά πολύ.
Τουλάχιστον βρίσκω ότι αι απαντήσεις σας διέπονται από δύο πράγματα που λείπουν σήμερον: επιχειρήματα και κοινή λογική.
@ Κωνσταντίνος Καντακουζηνός
Σας ευχαριστώ για τα καλά σα λόγια! Ο κ. Τράγκας είναι απλά ανυπέρβλητος στο βιντεάκι, που είδατε, όπως ανυπέρβλητα είναι και μερικά από τα επιχειρήματα, που διαβάσατε και τα οποία χρησιμοποιούν όσοι βάλλουν κατά της σειράς του "ΣΚΑΪ".
Ο λόγος για τον οποίο η αφεντιά μου στρογγυλοκάθεται για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια συγκεκριμένη ημέρα και ώρα ανά εβδομάδα έναντι τηλεοράσεως, δεν είναι άλλη από την έμφυτη χαιρεκακία μου - βλέποντας τη σειρά φαντάζομαι από εκείνη την ώρα τις αντιδράσεις των "πατριωτών" (κι όχι μόνο - αυτό είναι το συγκλονιστικό) και τρίβω τα ιταμά και παγωμένα από την κακία χέρια μου.
Εύγε για άλλη μια φορά,Περιούσιε, για το κουράγιο σου να αναλύεις τόσο ενδελεχώς τα αυτονόητα. Προσωπικά έχω εγκαταλείψει το άθλημα.
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι η σειρά δεν προβαίνει παρά σε μια ήπια επανανάγνωση της ιστορίας, θίγοντας μόνον τους εντελώς ανυπόστατους εθνικούς μύθους. Ελάχιστοι φαίνεται να συνηδητοποιούν ότι το "άλλο άκρο" δεν είναι εκφράζεται ούτε από τους παραγωγούς της σειράς ούτε από πάσης φύσεως διεθνιστές ούτε κι από τους περιβόητους "εθνομηδενιστές" αλλά από Τούρκους υπερεθνικιστές.
@ Ούννος ο Βελανιδοφάγος
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Εγώ την έχω δει από το Διαδίκτυο, αφού την ώρα, που προβάλλεται, δουλεύω και δεν μπορώ να την παρακολουθήσω από την τηλεόραση.
Δεν γίνεται με τίποτα να αφήσω το άθλημα, διότι με τρώει, που βλέπω τόσες ανοησίες να πλασάρονται ως αλήθειες.
Έστω και η προβολή της πραγματικότητας σχετικά με κάποιους μύθους, που εμφανίζονταν από καταβολής, σχεδόν, του νεοελληνικού κράτους ως αλήθειες, είναι ένα σημαντικό βήμα.
Διόλου δεν διαφωνώ όσον αφορά στη σημασία του βήματος. Απλώς επισήμανα ότι ακόμη και μια μάλλον ήπια διόρθωση κραυγαλέων αναληθειών, γίνεται αντιληπτή ως "άλλο άκρο", ακόμη κι από ανθρώπους τους οποίους θεωρώ νοήμονες. Αν μη τι άλλο δικαιώνεται η χιλιοκραγμένη ελληνική παιδεία: ότι μπήκε στα κεφάλια, δεν ξαναβγαίνει. Χαρείτε ωρέ "πατριώτες"!
Όσον αφορά στο άθλημα και το κουράγιο σου, δεν εννοούσα μόνο τον ιστορικό του στίβο (ο μοναδικός που δεν έχω εγκαταλείψει).
@ Ούννος ο Βελανιδοφάγος
Αυτό είναι το άσχημο, να έχεις τη δυνατότητα να αντιληφθείς, ότι, όσα πίστευες, δεν είναι αληθινά και, όμως, να παραμένεις γαντζωμένος σε αυτά, επειδή δεν θέλεις να παραδεχθείς, ότι η ιστορία, που σου δίδαξαν, είναι γεμάτη ανακρίβειες. Αξίζουν συγχαρητήρια στο "ΣΚΑΪ" για τη σειρά αυτή όσο και στην Ε.Τ.Ε., που τη χρηματοδότησε.
Δημοσίευση σχολίου