Φανταζόταν κανείς ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ή έστω κάποιοι εκπρόσωποί της θα ζητούσαν πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων από τους πιστούς, ώστε να τελέσουν αγιασμό; Όσο και αν φαντάζει αυτό παράλογο, δυστυχώς αποτελεί πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα, ο σύλλογος «ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ-ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ», ο οποίος δραστηριοποιείται εδώ και 45 χρόνια στην πόλη των Χανίων Κρήτης και έχει να επιδείξει σημαντική φιλανθρωπική δραστηριότητα, ζήτησε από τον τοπικό μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό να τελέσει αγιασμό στην άρτι κατασκευασθείσα παιδική βιβλιοθήκη του συλλόγου αυτού. Η λεπτομέρεια είναι ότι ο γραμματέας και ουσιαστικά ψυχή του συλλόγου αυτού ανήκει στην Ευαγγελική Εκκλησία. Και σε μια μικρή κοινωνία, όπως αυτή των Χανίων, τέτοια πράγματα γίνονται εύκολα γνωστά και τα εμπλεκόμενα πρόσωπα μπαίνουν στο στόχαστρο των εμπαθών και μισαλλόδοξων.
Προφανώς, λοιπόν, ο τοπικός μητροπολίτης γνώριζε τις θρησκευτικές προτιμήσεις του γραμματέως του ανωτέρω συλλόγου, όταν απαντούσε ότι «Ελαβα την πρόσκλησίν σας σχετικήν με τα εγκαίνια παιδικής βιβλιοθήκης και σας ευχαριστώ. Δυστυχώς, όμως, εάν δεν δω το καταστατικόν του Συλλόγου σας και βεβαίως δεν έχω επιστολήν η οποία θα ομολογή την Ορθόδοξον διδασκαλίαν και βιοτήν, πέρα από κάθε μορφή και σχέση με προτεσταντικές Εκκλησίες, δεν ημπορώ ούτε να συμμετέχω εις την εκδήλωσιν, ούτε να επιτρέψω εις τινα κληρικόν να τελέση τον αγιασμόν. Από ό,τι έχωμεν συζητήσει και προφορικώς, νομίζω ότι έχωμεν θέσει καλές βάσεις συνεργασίας διά το μέλλον. Εάν όμως διά το κυριώτερον μέρος της ομολογίας, δεν συνταχτήτε με την Τοπικήν μας Εκκλησίαν, είναι αδύνατον να υπάρξη παρουσία Ορθοδόξου κληρικού διά τον Αγιασμόν τον οποίο ζητάτε». Με άλλα λόγια, αν δεν κάνετε δήλωση υποταγής στην Ορθόδοξη Εκκλησία (κύριε γραμματέα), δεν ερχόμαστε να τελέσουμε αγιασμό.
Πέρα από το παράλογο της επιστολής αλλά και της λογικής, που διέπει τον σεβασμιώτατο Κυδωνίας και Αποκορώνου ή όποιον, τέλος πάντων, συνέταξε την επιστολή αυτή, διαπιστώνει κανείς μια ανεπίτρεπτη για ανθρώπους, που κηρύττουν το Λόγο του Χριστού, άρνηση να υποστηρίξουν, έστω και με ένα απλό αγιασμό, τις αξιέπαινες προσπάθειες του συλλόγου αυτού άλλως να θεωρήσουν ως συνοδοιπόρο τους στον περιορισμό της φτώχειας και της ανέχειας ένα σύλλογο, που μετουσιώνει το Λόγο του Χριστού και, συγκεκριμένα, προσφέρει αγάπη και το υστέρημά του σε πρόσωπα με χαμηλό εισόδημα. Για την ακρίβεια, θα περίμενε κανείς από μια χριστιανική εκκλησία, οι λειτουργοί της οποίας διδάσκουν τη σημασία της προσφοράς του υστερήματός μας στον τρίτο άπορο και αναξιοπαθούντα συνάνθρωπό μας, να λειτουργήσουν περισσότερο ανιδιοτελώς, ήτοι χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τη θρησκεία ή το δόγμα εκείνου, που εφαρμόζει όσα δίδαξε κάποτε ο Ιησούς Χριστός, και να συμμαχήσουν με ένα σύλλογο με σημαντική προσφορά στο συνάνθρωπο. Αντί για μια τέτοια συνετή κίνηση, όμως, η τοπική μητρόπολη αποφεύγει, προβάλλοντας μια απαράδεκτη δικαιολογία, να υποστηρίξει τον παραπάνω σύλλογο, μια ενέργεια, που θα μπορούσε να σημάνει με λίγη καλή πρόθεση και την έναρξη μιας συνεργασίας για την αντιμετώπιση της φτώχειας στην περιοχή των Χανίων.
Καθίσταται, δυστυχώς, φανερό ότι η Εκκλησία της Ελλάδος, της οποίας οι αντιλήψεις ελάχιστα διαφέρουν απ’ όσα αναγιγνώσκουμε στην παραπάνω επιστολή, θεωρεί ως αποκλειστικό προνόμιό της την υποστήριξη των πτωχών και αναξιοπαθούντων, ήτοι ως μια πρωτοβουλία, την οποία δεν οφείλει να μοιραστεί με κανένα, απολύτως, τρίτο πρόσωπο, που δεν ασπάζεται τα ιδεώδη της ορθοδοξίας. Η μόνη περίπτωση σύμπραξης, όπως διαφαίνεται και από την παραπάνω επιστολή, υπάρχει, αν το τρίτο πρόσωπο προβεί σε ομολογία πίστης σύμφωνη προς το δόγμα της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά απαράδεκτη και προσβάλλουσα το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε τρίτου να διαμορφώνει ελεύθερα τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του και, ακόμα, προδίδει μια ανεπίτρεπτη για το χριστιανισμό αλαζονεία εκ μέρους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η αξίωση για ομολογία πίστης παραβλέπει την όποια προσφορά του παραπάνω συλλόγου στο κοινωνικό σύνολο, ακυρώνει την όποια προσπάθεια δημιουργίας ενός κοινού μετώπου ενάντια στη φτώχεια και προτάσσει την τυφλή πίστη σε ένα δόγμα, που ενδέχεται να μην εκφράζει στο ελάχιστο ένα τρίτο πρόσωπο.
Πριν από μερικά χρόνια, ο μακαρίτης Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος δήλωσε ότι θα προσέφερε οικονομική βοήθεια σε όσες χριστιανικές οικογένειες της Θράκης είχαν τουλάχιστον τρία παιδιά. Επρόκειτο για μια αντιβαίνουσα στο νόημα του χριστιανισμού ενέργεια, αφού έμεναν χωρίς οικονομική ενίσχυση οι σαφώς φτωχότερες οικογένειες των Ελλήνων μουσουλμάνων κατοίκων της περιοχής αυτής. Σήμερα, η σκέψη αυτή βρίσκει εφαρμογή στην παραπάνω επιστολή του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυδωνίας και Αποκορώνου. Και δε διαθέτει ούτε ένα ψήγμα χριστιανικής αγάπης.
www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=77487920 (τι έγραψε η «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» στις 8.10.2008 για το θέμα αυτό).
Συγκεκριμένα, ο σύλλογος «ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ-ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ», ο οποίος δραστηριοποιείται εδώ και 45 χρόνια στην πόλη των Χανίων Κρήτης και έχει να επιδείξει σημαντική φιλανθρωπική δραστηριότητα, ζήτησε από τον τοπικό μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό να τελέσει αγιασμό στην άρτι κατασκευασθείσα παιδική βιβλιοθήκη του συλλόγου αυτού. Η λεπτομέρεια είναι ότι ο γραμματέας και ουσιαστικά ψυχή του συλλόγου αυτού ανήκει στην Ευαγγελική Εκκλησία. Και σε μια μικρή κοινωνία, όπως αυτή των Χανίων, τέτοια πράγματα γίνονται εύκολα γνωστά και τα εμπλεκόμενα πρόσωπα μπαίνουν στο στόχαστρο των εμπαθών και μισαλλόδοξων.
Προφανώς, λοιπόν, ο τοπικός μητροπολίτης γνώριζε τις θρησκευτικές προτιμήσεις του γραμματέως του ανωτέρω συλλόγου, όταν απαντούσε ότι «Ελαβα την πρόσκλησίν σας σχετικήν με τα εγκαίνια παιδικής βιβλιοθήκης και σας ευχαριστώ. Δυστυχώς, όμως, εάν δεν δω το καταστατικόν του Συλλόγου σας και βεβαίως δεν έχω επιστολήν η οποία θα ομολογή την Ορθόδοξον διδασκαλίαν και βιοτήν, πέρα από κάθε μορφή και σχέση με προτεσταντικές Εκκλησίες, δεν ημπορώ ούτε να συμμετέχω εις την εκδήλωσιν, ούτε να επιτρέψω εις τινα κληρικόν να τελέση τον αγιασμόν. Από ό,τι έχωμεν συζητήσει και προφορικώς, νομίζω ότι έχωμεν θέσει καλές βάσεις συνεργασίας διά το μέλλον. Εάν όμως διά το κυριώτερον μέρος της ομολογίας, δεν συνταχτήτε με την Τοπικήν μας Εκκλησίαν, είναι αδύνατον να υπάρξη παρουσία Ορθοδόξου κληρικού διά τον Αγιασμόν τον οποίο ζητάτε». Με άλλα λόγια, αν δεν κάνετε δήλωση υποταγής στην Ορθόδοξη Εκκλησία (κύριε γραμματέα), δεν ερχόμαστε να τελέσουμε αγιασμό.
Πέρα από το παράλογο της επιστολής αλλά και της λογικής, που διέπει τον σεβασμιώτατο Κυδωνίας και Αποκορώνου ή όποιον, τέλος πάντων, συνέταξε την επιστολή αυτή, διαπιστώνει κανείς μια ανεπίτρεπτη για ανθρώπους, που κηρύττουν το Λόγο του Χριστού, άρνηση να υποστηρίξουν, έστω και με ένα απλό αγιασμό, τις αξιέπαινες προσπάθειες του συλλόγου αυτού άλλως να θεωρήσουν ως συνοδοιπόρο τους στον περιορισμό της φτώχειας και της ανέχειας ένα σύλλογο, που μετουσιώνει το Λόγο του Χριστού και, συγκεκριμένα, προσφέρει αγάπη και το υστέρημά του σε πρόσωπα με χαμηλό εισόδημα. Για την ακρίβεια, θα περίμενε κανείς από μια χριστιανική εκκλησία, οι λειτουργοί της οποίας διδάσκουν τη σημασία της προσφοράς του υστερήματός μας στον τρίτο άπορο και αναξιοπαθούντα συνάνθρωπό μας, να λειτουργήσουν περισσότερο ανιδιοτελώς, ήτοι χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τη θρησκεία ή το δόγμα εκείνου, που εφαρμόζει όσα δίδαξε κάποτε ο Ιησούς Χριστός, και να συμμαχήσουν με ένα σύλλογο με σημαντική προσφορά στο συνάνθρωπο. Αντί για μια τέτοια συνετή κίνηση, όμως, η τοπική μητρόπολη αποφεύγει, προβάλλοντας μια απαράδεκτη δικαιολογία, να υποστηρίξει τον παραπάνω σύλλογο, μια ενέργεια, που θα μπορούσε να σημάνει με λίγη καλή πρόθεση και την έναρξη μιας συνεργασίας για την αντιμετώπιση της φτώχειας στην περιοχή των Χανίων.
Καθίσταται, δυστυχώς, φανερό ότι η Εκκλησία της Ελλάδος, της οποίας οι αντιλήψεις ελάχιστα διαφέρουν απ’ όσα αναγιγνώσκουμε στην παραπάνω επιστολή, θεωρεί ως αποκλειστικό προνόμιό της την υποστήριξη των πτωχών και αναξιοπαθούντων, ήτοι ως μια πρωτοβουλία, την οποία δεν οφείλει να μοιραστεί με κανένα, απολύτως, τρίτο πρόσωπο, που δεν ασπάζεται τα ιδεώδη της ορθοδοξίας. Η μόνη περίπτωση σύμπραξης, όπως διαφαίνεται και από την παραπάνω επιστολή, υπάρχει, αν το τρίτο πρόσωπο προβεί σε ομολογία πίστης σύμφωνη προς το δόγμα της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά απαράδεκτη και προσβάλλουσα το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε τρίτου να διαμορφώνει ελεύθερα τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του και, ακόμα, προδίδει μια ανεπίτρεπτη για το χριστιανισμό αλαζονεία εκ μέρους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η αξίωση για ομολογία πίστης παραβλέπει την όποια προσφορά του παραπάνω συλλόγου στο κοινωνικό σύνολο, ακυρώνει την όποια προσπάθεια δημιουργίας ενός κοινού μετώπου ενάντια στη φτώχεια και προτάσσει την τυφλή πίστη σε ένα δόγμα, που ενδέχεται να μην εκφράζει στο ελάχιστο ένα τρίτο πρόσωπο.
Πριν από μερικά χρόνια, ο μακαρίτης Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος δήλωσε ότι θα προσέφερε οικονομική βοήθεια σε όσες χριστιανικές οικογένειες της Θράκης είχαν τουλάχιστον τρία παιδιά. Επρόκειτο για μια αντιβαίνουσα στο νόημα του χριστιανισμού ενέργεια, αφού έμεναν χωρίς οικονομική ενίσχυση οι σαφώς φτωχότερες οικογένειες των Ελλήνων μουσουλμάνων κατοίκων της περιοχής αυτής. Σήμερα, η σκέψη αυτή βρίσκει εφαρμογή στην παραπάνω επιστολή του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυδωνίας και Αποκορώνου. Και δε διαθέτει ούτε ένα ψήγμα χριστιανικής αγάπης.
www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=77487920 (τι έγραψε η «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» στις 8.10.2008 για το θέμα αυτό).
4 σχόλια:
ειλικρινά, δεν ξερω τι σχολιο ν'αφήσω...
@ κοπρόγατα
Πράγματι, τι να πρωτοπείς για την υπόθεση αυτή; Κρίμα, που στην τοπική Μητρόπολη σκέφτονται έτσι. Τουλάχιστον, η κοινωνία των Χανίων, απ' όσο έχω ακούσει, είναι αρκετά πιο προοδευτική από τον τοπικό Μητροπολίτη και έχει αγκαλιάσει το σύλλογο αυτό και το έργο του.
Δυστυχώς δεν είναι πρώτη φορά και ιδιαίτερα ο Νομάρχης Κατσανεβάκης (Συριζα) αποτελεί έναν ογκόλιθο μισαλλοδοξίας. Αναφέρομαι στην αναστήλωση της Συναγωγής των Χανίων Ετς Χαιμ που είχε συνοδευθεί από απειλές για "αυθόρμητες" εκδηλώσεις των κατοίκων και απειλές ενάντια στην "αποβίβαση του Εβραικού Κεφαλαίου" στην Κρήτη.
@ abravanel
Νομάρχης από το χώρο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και να αποτελεί ογκόλιθο μισαλλοδοξίας; Να και κάτι, που δεν το συναντάς συχνά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη στάση του εν λόγω κόμματος απέναντι σε θρησκευτικά ζητήματα. Και, φυσικά, οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των (όποιων) κατοίκων των Χανίων μόνο αυθόρμητες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Κρίμα και πάλι!
Δημοσίευση σχολίου