Το Δεκέμβριο του 2008, με αφορμή τη δολοφονία του νεαρού Αλεξίου Γρηγορόπουλου, μέλη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ανήρτησαν πανώ στην Ακρόπολη, με τα οποία καλούσαν τον κόσμο να αντισταθεί. Προ ημερών, παρόμοια πανώ ανήρτησαν μέλη του Κ.Κ.Ε. στον ίδιο χώρο. Και πιο πρόσφατα, γνωστή τηλεπαρουσιάστρια πραγματοποίησε τη δεξίωση του γάμου της στο κατάστρωμα του γνωστού θωρηκτού "ΑΒΕΡΩΦ".
Και στις τρεις περιπτώσεις οι κραυγές διαμαρτυρίας περίσσεψαν στα πάσης φύσεως μέσα. Έγινε λόγος για βεβήλωση της ιστορίας και κακογουστιά (και στις τρεις περιπτώσεις) αλλά και στηλιτεύτηκε η τάση των πλουσίων να μισθώνουν χώρους ιστορικής σημασίας, ώστε να κάνουν τις εκδηλώσεις τους (περίπτωση "ΑΒΕΡΩΦ").
Μέσα σε όλη αυτή τον ορυμαγδό διαμαρτυριών δεν ακούστηκε ένα βασικό πράγμα, ποιά, δηλαδή, πρέπει να είναι τα όρια στη χρήση χώρων, που αποτελούν τμήμα της μακραίωνης ιστορίας μας. Καλές και άγιες οι διαμαρτυρίες σε μια χώρα, που θέλει να λέγεται δημοκρατική, αλλά καλύτερες οι προϋποθέσεις, υπό τις οποίες πρέπει να χρησιμοποιούνται οι παραπάνω χώροι.
Φρονώ, ότι ζούμε σε μια χώρα, όπου τα πάντα ερμηνεύονται με βάση τα καλά και συμφέροντα της κάθε κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής/ κομματικής ομάδος ανθρώπων. Οι πεποιθήσεις διαμορφώνονται με βάση την ομάδα, στην οποία ανήκει ο εκφραστής τους. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού μέσα σε τέτοιου είδους συσσωματώσεις σχηματίζονται αντιλήψεις και εξωτερικεύονται απόψεις, οι οποίες συχνά είναι χρήσιμες στην κοινωνία. Η ένσταση έγκειται στην τάση να αποφεύγονται κάποια γενικότερα όρια, τα οποία θα ευρίσκονται πάνω από τις προσωπικές και ομαδικές αντιλήψεις.
Με άλλα λόγια, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε Έλληνα να υποστηρίζει, ότι κακώς ανέβασαν οι του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τα πανώ τους στην Ακρόπολη ή καλώς έγινε η εκδήλωση στο κατάστρωμα του "ΑΒΕΡΩΦ". Αλλά πρωτίστως οφείλουμε να ορίσουμε εκείνες τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες μπορούμε να μιλήσουμε για εκμετάλλευση των χώρων αυτών για εμπορικούς σκοπούς, πέρα από τα στενά συμφέροντα των ποικίλων ομάδων. Αλλιώς υποκρινόμαστε τους ευαίσθητους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου