Ένα, ακόμα, περιστατικό βανδαλισμού εβραϊκού μνημείου, αυτή τη φορά στη Ρόδο, επαναφέρει στην επιφάνεια της επικαιρότητας το ζήτημα της ύπαρξης ή όχι αντισημιτισμού στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, μια ομάδα μαθητών του Βενετοκλείου Λυκείου της Ρόδου προέβη σε ούρηση του μνημείου, που έχει κτιστεί στη μνήμη των Ελληνοεβραίων της Ρόδου, που έχασαν τη ζωή τους κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Γερμανών. Οι ίδιοι, μάλιστα, οι ουρητές δε δίστασαν να παινευτούν για την απαράδεκτη αυτή ενέργειά του. Πρόκειται για μια πράξη, που υποδηλώνει κατάφωρη περιφρόνηση προς τους Έλληνες Εβραϊκής καταγωγής και θρησκεύματος συμπολίτες μας, οι οποίοι και προσέφεραν στην Ελλάδα και σκοτώθηκαν γι’ αυτή κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τίθεται, λοιπόν, θέμα, αν στη σημερινή Ελλάδα παρατηρούνται φαινόμενα αντισημιτισμού, ως, επίσης, και ποια περιστατικά θεμελιώνουν αντισημιτισμό στην Ελλάδα. Ταπεινή μου άποψη είναι ότι υπάρχουν κάποια φαινόμενα αντισημιτισμού, όπως η βεβήλωση του εν λόγω μνημείου αλλά και άλλων σχετικών μνημείων στην Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, η αντισημιτική ρητορεία εκπροσώπων του ακροδεξιού κόμματος ΛΑ.Ο.Σ., το πρόσφατο αντισημιτικό παραλήρημα του κ. Μίκη Θεοδωράκη, η φασαρία, που προκάλεσε το βιβλίο του ακροδεξιού πολιτικού και δικηγόρου, κ. Κωνσταντίνου Πλεύρη «ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ-ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ», που οδήγησε στην καταδίκη του σε 18 μήνες φυλάκιση, η ελεύθερη κυκλοφορία στη χώρα μας του πλαστογραφήματος «ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΣΙΩΝ» και άλλες περιπτώσεις. Παλαιότερα, αναφέρονταν ως πράξεις αντισημιτισμού η καταστροφή του εβραϊκού νεκροταφείου της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να κτιστεί πάνω του το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το πογκρόμ στη συνοικία Κάμπελ στη Θεσσαλονίκη το 1931 και άλλα. Πλην, όμως, τα περιστατικά αυτά ουδόλως εξέφραζαν ή εκφράζουν το σύνολο των κατοίκων αυτής της χώρας πολλώ δε μάλλον προκαλούνται από ομάδες προσώπων ακροδεξιών και ρατσιστικών αντιλήψεων, που καταδικάζονται στη συνείδηση του συνόλου των Ελλήνων. Η ελεύθερη δε κυκλοφορία των ανωτέρω βιβλίων περισσότερο, κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελεί μια έκφραση, έστω απόφυση, της ελευθερίας του λόγου και κάθε πρόσωπο μπορεί να κρίνει το ποιόν τόσο αυτών που τα έγραψαν όσο και τη (μη) βασιμότητά τους. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι τα διαβόητα «ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ» αποτελούν μια από τις σημαντικότερες πλαστογραφίες, που έγιναν ποτέ παγκοσμίως και τούτο δεν αμφισβητείται από κανένα σκεπτόμενο πρόσωπο. Περαιτέρω, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο (Κ.Ι.Σ.) αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, κατάσταση άγνωστη, ακόμα, στην Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος αλλά και στα λοιπά δόγματα και θρησκείες. Επίσης, στην Ελλάδα κυκλοφορούν ουκ ολίγες μελέτες αλλά και δημοσιεύονται πολλά άρθρα, από τα οποία προκύπτει και προβάλλεται η συμμετοχή των Ελληνοεβραίων στην οικονομική ζωή του τόπου αλλά και στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στον ελληνικό στρατό αλλά και η προσπάθεια πολλών Ελλήνων να σώσουν στη διάρκεια της Κατοχής πολλούς Ελληνοεβραίους συμπολίτες τους (χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Δήμου Βόλου, όπου ο Αρχιεπίσκοπος Ιωακείμ αλλά και το ΕΑΜ προέβησαν σε ενέργειες για τη διάσωση των Ελληνοεβραίων της πόλης, με αποτέλεσμα το 74% του εβραϊκού πληθυσμού της να διασωθεί).
Περαιτέρω, κυριαρχεί τα τελευταία μια προσπάθεια, ώστε πάσα μη φιλική προς το κράτος του Ισραήλ ενέργεια να αντιμετωπίζεται ως αντισημιτική. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Ιδρύματος Σίμον Βιζενταλ, που αναφέρει ότι ο μέσος Έλληνας τρέφει αντισημιτικά αισθήματα, επειδή, δήθεν, εκφράζει θετικές απόψεις για όσα γράφονται για τους Εβραίους στα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» (γι’ αυτό, άραγε, κυκλοφορούν σε εκδοτικούς οίκους 5ης διαλογής και κάτω;), καίει κάθε Πάσχα τον Ιούδα (μόνο που η ίδια η Εκκλησία της Ελλάδος έχει απαγορεύσει εδώ και 100 και πλέον χρόνια το έθιμο αυτό), χαρακτηρίζει το Ισραήλ «ναζιστική χώρα» (το πράττει όχι, όμως, επειδή κατοικείται από Εβραίους αλλά επειδή περιφρονεί τα ψηφίσματα του Ο.Η.Ε. για τη λωρίδα της Γάζας και την εγκατάσταση εποίκων σε παλαιστινιακά εδάφη και έχει επιβάλει σωρεία ταπεινωτικών απαγορεύσεων στους Παλαιστινίους) κ.λπ. Μιλάμε, όμως, για τον ίδιο οργανισμό, που δεν έχει διστάσει να επιτεθεί σε διανοούμενους εβραϊκής καταγωγής, όπως ο Νόαμ Τσόμσκυ, ο Νόρμαν Φίνκελστάιν και ο Τόνυ Τζουντ, που αμφισβήτησαν κάποια από τα λεγόμενά του.
Προσωπικά, θεωρώ ότι ο μέσος Έλληνας απλά αδιαφορεί για τον Ελληνοεβραίο συμπολίτη του. Κακά τα ψέμματα, πέραν των όποιων δυσκολιών στην καθημερινότητά του, ο μέσος Έλληνας δεν έχει αναπτύξει κάποια αντιρατσιστικά αντανακλαστικά, που θα του επέτρεπαν να βγει σα σύνολο και να καταδικάσει ενέργειες, σας αυτή των άξεστων Ροδίων μαθητών. Από την άλλη, όμως, πλευρά, δε διακατέχεται από κάποιο αντιεβραϊκό μένος, όμοιο με εκείνο, λ.χ. των Ρώσσων που προέβησαν στο πογκρόμ του Κίσινεβ (νυν πρωτεύουσας της Μολδαβίας) το 1904, που είχε ως αποτέλεσμα εκατοντάδες νεκρούς Ρωσσοεβραίους, όσο και αν προσπαθεί το Ίδρυμα Σίμον Βίζενταλ αλλά και το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι να μας πείσει για το αντίθετο (το τελευταίο έχει επισημάνει πάμπολλες υπαρκτές περιπτώσεις ρατσισμού στην Ελλάδα αλλά στο θέμα των Εβραίων πιστεύω ότι κάνει λάθος). Ακόμα, η ίδια η ελληνική Πολιτεία ουδόλως διακατέχεται από ανάλογα συναισθήματα προς τους Ελληνοεβραίους και εν γένει Εβραίους και η περίπτωση του παραληρηματικού και αντισημιτικού λόγου προσώπων, όπως ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., κ. Καρατζαφέρης, σε καμμία περίπτωση δεν εκφράζουν το σύνολο των Ελλήνων πολιτών. Περαιτέρω, η κριτική προς το κράτος του Ισραήλ δεν αφορά το σύνολο των Εβραίων της οικουμένης και, εν προκειμένω, των Ελληνοεβραίων αλλά μόνο τις αποφάσεις, που λαμβάνει το εν λόγω κράτος εις βάρος των Παλαιστινίων, που κατοικούν στη Λωρίδα της Γάζας αλλά και όσων βρίσκονται έξω από αυτή.
Συμπερασματικά, καλό θα είναι να καλλιεργούμε στους τρίτους και πρώτο απ’ όλους το σχολείο την εκτίμηση προς τον τρίτο αλλοδαπό ή αλλόθρησκο, ώστε κάποια στιγμή φαινόμενα, όπως αυτό της Ρόδου, να εκλείψουν. Και καλό θα είναι να επαινούμε ενέργειες, όπως αυτή της εφημερίδας «ΡΟΔΙΑΚΗ», που κατεδίκασε απερίφραστα την ενέργεια αυτή, δείχνοντας ότι στο σμαραγδένιο νησί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι, που δεν τρέφουν αντισημιτικά αισθήματα αλλά και να μη δεχόμαστε άκριτα απόψεις, όπως αυτές του Ιδρύματος Σίμον Βίζενταλ ή του Ε.Π.Σ.Ε.
Τίθεται, λοιπόν, θέμα, αν στη σημερινή Ελλάδα παρατηρούνται φαινόμενα αντισημιτισμού, ως, επίσης, και ποια περιστατικά θεμελιώνουν αντισημιτισμό στην Ελλάδα. Ταπεινή μου άποψη είναι ότι υπάρχουν κάποια φαινόμενα αντισημιτισμού, όπως η βεβήλωση του εν λόγω μνημείου αλλά και άλλων σχετικών μνημείων στην Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, η αντισημιτική ρητορεία εκπροσώπων του ακροδεξιού κόμματος ΛΑ.Ο.Σ., το πρόσφατο αντισημιτικό παραλήρημα του κ. Μίκη Θεοδωράκη, η φασαρία, που προκάλεσε το βιβλίο του ακροδεξιού πολιτικού και δικηγόρου, κ. Κωνσταντίνου Πλεύρη «ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ-ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ», που οδήγησε στην καταδίκη του σε 18 μήνες φυλάκιση, η ελεύθερη κυκλοφορία στη χώρα μας του πλαστογραφήματος «ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΣΙΩΝ» και άλλες περιπτώσεις. Παλαιότερα, αναφέρονταν ως πράξεις αντισημιτισμού η καταστροφή του εβραϊκού νεκροταφείου της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να κτιστεί πάνω του το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το πογκρόμ στη συνοικία Κάμπελ στη Θεσσαλονίκη το 1931 και άλλα. Πλην, όμως, τα περιστατικά αυτά ουδόλως εξέφραζαν ή εκφράζουν το σύνολο των κατοίκων αυτής της χώρας πολλώ δε μάλλον προκαλούνται από ομάδες προσώπων ακροδεξιών και ρατσιστικών αντιλήψεων, που καταδικάζονται στη συνείδηση του συνόλου των Ελλήνων. Η ελεύθερη δε κυκλοφορία των ανωτέρω βιβλίων περισσότερο, κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελεί μια έκφραση, έστω απόφυση, της ελευθερίας του λόγου και κάθε πρόσωπο μπορεί να κρίνει το ποιόν τόσο αυτών που τα έγραψαν όσο και τη (μη) βασιμότητά τους. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι τα διαβόητα «ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ» αποτελούν μια από τις σημαντικότερες πλαστογραφίες, που έγιναν ποτέ παγκοσμίως και τούτο δεν αμφισβητείται από κανένα σκεπτόμενο πρόσωπο. Περαιτέρω, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο (Κ.Ι.Σ.) αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, κατάσταση άγνωστη, ακόμα, στην Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος αλλά και στα λοιπά δόγματα και θρησκείες. Επίσης, στην Ελλάδα κυκλοφορούν ουκ ολίγες μελέτες αλλά και δημοσιεύονται πολλά άρθρα, από τα οποία προκύπτει και προβάλλεται η συμμετοχή των Ελληνοεβραίων στην οικονομική ζωή του τόπου αλλά και στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στον ελληνικό στρατό αλλά και η προσπάθεια πολλών Ελλήνων να σώσουν στη διάρκεια της Κατοχής πολλούς Ελληνοεβραίους συμπολίτες τους (χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Δήμου Βόλου, όπου ο Αρχιεπίσκοπος Ιωακείμ αλλά και το ΕΑΜ προέβησαν σε ενέργειες για τη διάσωση των Ελληνοεβραίων της πόλης, με αποτέλεσμα το 74% του εβραϊκού πληθυσμού της να διασωθεί).
Περαιτέρω, κυριαρχεί τα τελευταία μια προσπάθεια, ώστε πάσα μη φιλική προς το κράτος του Ισραήλ ενέργεια να αντιμετωπίζεται ως αντισημιτική. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Ιδρύματος Σίμον Βιζενταλ, που αναφέρει ότι ο μέσος Έλληνας τρέφει αντισημιτικά αισθήματα, επειδή, δήθεν, εκφράζει θετικές απόψεις για όσα γράφονται για τους Εβραίους στα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» (γι’ αυτό, άραγε, κυκλοφορούν σε εκδοτικούς οίκους 5ης διαλογής και κάτω;), καίει κάθε Πάσχα τον Ιούδα (μόνο που η ίδια η Εκκλησία της Ελλάδος έχει απαγορεύσει εδώ και 100 και πλέον χρόνια το έθιμο αυτό), χαρακτηρίζει το Ισραήλ «ναζιστική χώρα» (το πράττει όχι, όμως, επειδή κατοικείται από Εβραίους αλλά επειδή περιφρονεί τα ψηφίσματα του Ο.Η.Ε. για τη λωρίδα της Γάζας και την εγκατάσταση εποίκων σε παλαιστινιακά εδάφη και έχει επιβάλει σωρεία ταπεινωτικών απαγορεύσεων στους Παλαιστινίους) κ.λπ. Μιλάμε, όμως, για τον ίδιο οργανισμό, που δεν έχει διστάσει να επιτεθεί σε διανοούμενους εβραϊκής καταγωγής, όπως ο Νόαμ Τσόμσκυ, ο Νόρμαν Φίνκελστάιν και ο Τόνυ Τζουντ, που αμφισβήτησαν κάποια από τα λεγόμενά του.
Προσωπικά, θεωρώ ότι ο μέσος Έλληνας απλά αδιαφορεί για τον Ελληνοεβραίο συμπολίτη του. Κακά τα ψέμματα, πέραν των όποιων δυσκολιών στην καθημερινότητά του, ο μέσος Έλληνας δεν έχει αναπτύξει κάποια αντιρατσιστικά αντανακλαστικά, που θα του επέτρεπαν να βγει σα σύνολο και να καταδικάσει ενέργειες, σας αυτή των άξεστων Ροδίων μαθητών. Από την άλλη, όμως, πλευρά, δε διακατέχεται από κάποιο αντιεβραϊκό μένος, όμοιο με εκείνο, λ.χ. των Ρώσσων που προέβησαν στο πογκρόμ του Κίσινεβ (νυν πρωτεύουσας της Μολδαβίας) το 1904, που είχε ως αποτέλεσμα εκατοντάδες νεκρούς Ρωσσοεβραίους, όσο και αν προσπαθεί το Ίδρυμα Σίμον Βίζενταλ αλλά και το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι να μας πείσει για το αντίθετο (το τελευταίο έχει επισημάνει πάμπολλες υπαρκτές περιπτώσεις ρατσισμού στην Ελλάδα αλλά στο θέμα των Εβραίων πιστεύω ότι κάνει λάθος). Ακόμα, η ίδια η ελληνική Πολιτεία ουδόλως διακατέχεται από ανάλογα συναισθήματα προς τους Ελληνοεβραίους και εν γένει Εβραίους και η περίπτωση του παραληρηματικού και αντισημιτικού λόγου προσώπων, όπως ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., κ. Καρατζαφέρης, σε καμμία περίπτωση δεν εκφράζουν το σύνολο των Ελλήνων πολιτών. Περαιτέρω, η κριτική προς το κράτος του Ισραήλ δεν αφορά το σύνολο των Εβραίων της οικουμένης και, εν προκειμένω, των Ελληνοεβραίων αλλά μόνο τις αποφάσεις, που λαμβάνει το εν λόγω κράτος εις βάρος των Παλαιστινίων, που κατοικούν στη Λωρίδα της Γάζας αλλά και όσων βρίσκονται έξω από αυτή.
Συμπερασματικά, καλό θα είναι να καλλιεργούμε στους τρίτους και πρώτο απ’ όλους το σχολείο την εκτίμηση προς τον τρίτο αλλοδαπό ή αλλόθρησκο, ώστε κάποια στιγμή φαινόμενα, όπως αυτό της Ρόδου, να εκλείψουν. Και καλό θα είναι να επαινούμε ενέργειες, όπως αυτή της εφημερίδας «ΡΟΔΙΑΚΗ», που κατεδίκασε απερίφραστα την ενέργεια αυτή, δείχνοντας ότι στο σμαραγδένιο νησί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι, που δεν τρέφουν αντισημιτικά αισθήματα αλλά και να μη δεχόμαστε άκριτα απόψεις, όπως αυτές του Ιδρύματος Σίμον Βίζενταλ ή του Ε.Π.Σ.Ε.
Υ.Γ. Φυσικά, με ενοχλεί τα μάλα η απάντηση, που έδωσαν στην ανάρτηση του abravanel, οι βάρβαροι του Βενετοκλείου Λυκείου Ρόδου. Αυτές, όμως, τις αντιλήψεις είναι αδύνατο να τια υιοθέτησαν από μόνα τους λυκειόπαιδα. Κάποιος ενήλικος θα τους τις δίδαξε. Αλλά αυτά δεν αναιρούν όσα πιστεύω και διατυπώνω ανωτέρω.
Διαβάστε, επίσης :
abravanel.wordpress.com/2008/08/22/neo-nazi-group-urinates-on-the-shoah-memorial-in-rhodes-a-video/#more-310 (η κυριότερη ανάρτηση για το θέμα αυτό στο ιστολόγιο του abravanel)
el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%95%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD_%CF%83%CF%84%CE%BF_%CE%92%CF%8C%CE%BB%CE%BF (περί της Εβραϊκής Κοινότητας Βόλου και των προσπαθειών για τη διάσωσή της κατά την Κατοχή)
www.iospress.gr/mikro2002/mikro20021130.htm (η αντίθετη άποψη της δημοσιογραφικής ομάδας του Ιού» της «Ελευθεροτυπίας»)
Διαβάστε, επίσης :
abravanel.wordpress.com/2008/08/22/neo-nazi-group-urinates-on-the-shoah-memorial-in-rhodes-a-video/#more-310 (η κυριότερη ανάρτηση για το θέμα αυτό στο ιστολόγιο του abravanel)
el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%95%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD_%CF%83%CF%84%CE%BF_%CE%92%CF%8C%CE%BB%CE%BF (περί της Εβραϊκής Κοινότητας Βόλου και των προσπαθειών για τη διάσωσή της κατά την Κατοχή)
www.iospress.gr/mikro2002/mikro20021130.htm (η αντίθετη άποψη της δημοσιογραφικής ομάδας του Ιού» της «Ελευθεροτυπίας»)
6 σχόλια:
Εχεις απόλυτο δίκιο, αλλα και οι ισραηλίτες δεν κάνουν τίποτα για να γίνονται αρεστοί. Ο δε Τσόμσκι είναι απίτευτο τι τους σέρνει και τι τους καταγγέλει!
Οι έλληνες δεν παίρνουν τίποτα στα σοβαρά και γι αυτό το λόγο ο αντισημιτισμός δεν εκφράζει παρα μια γνωστη μειοψηφία.
@ange-ta
Αυτή την άποψη υποστηρίζω και εγώ. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι και οι Ισραηλίτες δεν συμφωνούν στο σύνολό τους με όσα λαμβάνουν χώρα στο Ισραήλ αναφορικά με τους Παλαιστινίους ή την παράνομη κατοχή εδαφών. Απλά, αυτή η κατάσταση βολεύει τους λίγους εκείνους αντισημίτες, που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να πράττουν ό,τι πράττουν και μετά να βλέπουμε και να διαβάζουμε τις υπερβολικές, κατά την ταπεινή μου άποψη, εκθέσεις του Ιδρύματος Βίζενταλ, του ΚΙΣ και του ΕΠΣΕ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα.
Γιατί έχει ενδιαφέρον να καταλάβω το τι εννοείτε ακριβώς, να ρωτήσω: οι "ισραηλίτες" είναι οι εβραίοι έλληνες ή οι ισραηλινοί;
@ abravanel
Καλώς ήλθατε στο ταπεινό μου ιστολόγιο! Εννοώ, και ίσως κάνω λάθος με τη χρήση της λέξης αυτής, τους Εβραίους στο θρήσκευμα ανεξαρτήτως υπηκοότητας. Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με!
Δε ξέχασα την ανάρτηση, απλώς περίμενα να απαντούσα αναλυτικά -> http://abravanel.wordpress.com/2008/09/21/meaning_in_greek_of_terms_israelite-jew-israeli/
Για τα υπόλοιπα θεωρώ δυστυχώς οτι υποβαθμίζεις το πρόβλημα, όχι λόγω προκατάληψης αλλά άγνοιας της απέραντης έκτασης της μη-βίαιης προκατάληψης ενάντια στους εβραίους έλληνες. Χαρακτηριστικά να αναφέρω την διαδήλωση ενάντια στην εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης και την βεβήλωση του μνημείου του Ολοκαυτώματος από διαδηλωτές του ΚΚΕ το 2006, με αφορμή τον πόλεμο στον Λίβανο.
@ abravanel
Πράγματι, δεν τρέφω καμμία προκατάληψη απέναντι στους Εβραίους. Ωστόσο, η απαράδεκτη ενέργεια του Κ.Κ.Ε.το 2006 δε στρεφόταν ενάντια στους Εβραίους ως φυλή αλλά ενάντια στο σιωνισμό, όπως εκφράζεται από μια μερίδα των Εβραίων. Και επαναλαμβάνω, ότι και έτσι να ερμηνευτεί η ενέργεια αυτή του Κ.Κ.Ε., δεν παύει να είναι απαράδεκτη.
Δημοσίευση σχολίου