Τις ημέρες, που ακολούθησαν τις δύο επιθέσεις στην εβραϊκή συναγωγή των Χανίων, αναπτύχθηκε μια έντονη φιλολογία γύρω από την αύξηση των περιστατικών βίας κατά των μνημείων των Ελλήνων εβραϊκής καταγωγής σε περιοχές, όπως τα Ιωάννινα και τη Βέροια αλλά και στους προπηλακισμούς σε βάρος των ίδιων προσώπων κατά την εποχή της εισβολής του Ισραήλ στο Λίβανο. Σίγουρα προβλημάτισε η αδράνεια της ΕΛ.ΑΣ. ως προς την ανεύρεση των δραστών αλλά και η απουσια αντιδράσεων από την πολιτεία αλλά και τους πολίτες. Με εξαίρεση κάποια πορεία διαμαρτυριας στα Ιωάννινα αλλά και κάποιες αντιδράσεις τοπικών αρχόντων στα Χανιά, αφού είχε καεί για δεύτερη φορά η συναγωγή, η υπόλοιπη Ελλάδα αγνόησε τα περιστατικά αυτά.
Ώσπου ήλθε η είδηση, ότι οι δράστες είναι υπήκοοι Η.Π.Α. και Αγγλίας και άρχισαν τα συνομωσιολογικά όργανα. Δάκτυλος της CIA και της Μοσάντ, απόδειξη, ότι γινεται προσπάθεια αποσταθεροποίησης της χώρας, απόδειξη ότι γίνεται προσπάθεια να εμφανιστεί η Ελλάδα ως χώρα, όπου επικρατεί έντονος αντισημιτισμός, με αφορμή, μάλιστα, και σχετικά δημοσιεύματα ξένων εφημερίδων, ήταν μόνο μερικά από τα σενάρια, που εκπονήθηκαν τις μέρες αυτές.
Προφανώς και απεδείχθη, ότι, σε ό,τι αφορά τον εμπρησμό στη συναγωγή των Χανίων, οι εμπρηστές ήταν αλλοδαποί. Μόνο, που ο ένας εξ αυτών ήταν ελληνικής καταγωγής, ενώ υπήρχε και Έλληνας συνεργός, ο οποίος συνελήφθη και αυτός. Επομένως, το σενάριο περι παραγόντων, που δρουν αποσταθεροποιητικά και με σκοπό τη δυσφήμιση της χώρας μας, δεν στέκει απόλυτα. Και αν, ακόμα, σταθούμε στο γεγονός, ότι οι δράστες είναι ξένοι, απορίας άξιον είναι, γιατί πρέπει να υπάρχει ξένος δάκτυλος σε ολη αυτή την ιστορία. Είναι δεδομένο, ότι ο αντισημιτισμός είναι τόσο παλιός όσο και η διασπορά των Εβραίων. Ήδη από τα μεσαιωνικά χρόνια είχαν λάβει χώρα διωγμοί κατά των Εβραίων σε αρκετές περιοχές, όπου αυτοί ζούσαν. Ο αντισημιτισμός ως αντίληψη πήγαζε, μεταξύ άλλων, και από την αρχέτυπη μορφή του δανειστή τοκογλύφου Εβραίου, ο οποίος εκμεταλλεύεται τον κόσμο και τον απομυζά από τον πλούτο του και έτσι κυριαρχεί στον κόσμο. Ως ιδεολογία απαντά σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις εποχές από τους μεταρωμαϊκούς χρόνους μέχρι σήμερα. Συνεπώς, δεν ειναι απαραίτητο να πηγάζει από κάποια σκοτεινά κέντρα, που θέλουν να προκαλέσουν δυσάρεστες καταστάσεις ου μην και αστάθεια στη χώρα μας. Αρκούν κάποια άτομα με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο ρατσιστικό ένστικτο, τα οποία δύναντια να δράσουν χωρις την παραμικρή υποκίνηση από τρίτους, ώστε να έχουμε περιστατικά, όπως τα παραπάνω.
Και αν, τέλος πάντων, υποθέσουμε, ότι υπάρχει κάποιο καταχθόνιο σχέδιο, που έχει ως βάση του τη δημιουργία εντυπώσεων σε βάρος της Ελλάδος, οι επαναλαμβανόμενοι βανδαλισμοί στο εβραϊκό νεκροταφείο των Ιωαννίνων αλλά και σε εβραϊκά μνημεία της Βέροιας δεν έχουν, μέχρι στιγμής, αποδοθεί σε κάποιες σκοτεινές δυνάμεις εκπορευόμενες από το εξωτερικό. Τουλάχιστον κάτι τέτοιο δεν έχει αποδειχθεί και εκ του λόγου αυτού είναι παράτολμο να ομιλεί κανείς για τέτοια σχέδια. Μάλλον τα περιστατικά αυτά καταμαρτυρούν μια έστω μικρής εκτάσεως έξαρση του αντισημιτισμού στην Ελλάδα. Εκτός αν θεωρεί κανείς, ότι οι δηλώσεις προσώπων, όπως ο πρώην Νομάρχης Χανίων κ. Κατσανεβάκης, επ' αφορμή των εγκαινίων της συναγωγής των Χανίων, ο κ. Τζίμης Πανούσης ή ο κ. Μίκης Θεοδωράκης δρούσαν ως φερέφωνα των σκοτεινών κύκλων της Εσπερίας ή ότι κάποια συνθήματα κατά τις πορείες διαμαρτυρίας για την εισβολή του Ισραήλ στο Λίβανο ξεκίνησαν από βαλτούς, που παρεισέφρυσαν στις πορείες αυτές. Προσοχή, η εισβολή του Ισραήλ στο Λίβανο δεν δικαιολογείται με βάση του κανόνες του διεθνούς δικαίου αλλά δεν μπορεί να δικαιολογήσει και όσα συνθήματα ακούστηκαν εκείνες τις μέρες και αφορούσαν τους Εβραίους ως πρόσωπα με κοινή καταγωγή.
Εν ολίγοις, η γνωστή τακτική της απόδοσης ευθυνών στους άλλους και εν προκειμένω στους αλλοδαπούς, που επιβουλεύονται τη χώρα μας, κυριάρχησε για μια, ακόμα, φορά, ακόμα και αν τα ανευρεθέντα στοιχεία αφορούσαν μόνο ένα περιστατικό από τα αρκετά, που έχουν συμβεί τον τελευταίο καιρό. Αποδεικνύεται, έτσι, ότι μας αρέσει, τουλάχιστον σε αρκετούς από εμάς, να πλάθουμε ευφάνταστα σενάρια με τη φαντασία μας, ώστε να διώχνουμε από πάνω μας την ευθύνη, που μας βαρύνει για τα φαινόμενα αντισημιτισμού, που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα.
4 σχόλια:
Φυσικά και φταίνε οι ξένοι! Δεν είδες πως κινητοποιήθηκε η τοπική κοινωνία ώστε να συλληφθούν οι δράστες; Το ίδιο έγινε και στα Γιάννενα. Απλώς έτυχε και κανείς δεν είδε κανένα και σιγά μη χεστούμε και βγάλουμε και ψήφισμα καταδίκης των επιθέσεων στους παλιοεβραίους...
Το ίδιο και στη Θεσσαλονίκη. Οι Γερμανοί φταίνε, λυπούμαστε ειλικρινά, αλλά αφού τους σκότωσαν, κρίμα δεν είναι να μείνουν αναξιοποίητες οι περιουσίες τους; Και αν το Πανεπιστήμιο είναι χτισμένο πάνω στα νεκροταφεία τους, σόρι, δεν το ξέρουμε, μας ξέφυγε. Και αν το Ιπποκράτειο ήταν εβραϊκό νοσοκομείο και αυτό απλώς ξεχάσαμε να το αναφέρουμε...(Ο ανθέλλην Τριαρίδης έχει γράψει μια σειρά άρθρων για τα παραπάνω).
Στο κάτω κάτω και αυτοί βασανίζουν τους Νεγρ... τους Παλαιστίνιους, οπότε όπερ έδει δείξαι!
(Άσχετο, αλλά παρακολουθώ όλα όσα γράφεις και πράγματι σε θαυμάζω για τον τρόπο που γράφεις, ακόμα και και αν δεν μπαίνω στον κόπο να στο πω...)
Αν είχαν συλλάβει τους δράστες τόσο γρήγορα όπως όντως έγινε όταν αποφασίστηκε οτι έπρεπε να δραστηριοποιηθεί η Αστυνομία, αν είχε αντιδράσει έστω ο πολιτικός κόσμος όπως θα έπρεπε τότε ακόμα και προβοκάτσια εναντίον της Ελλάδας να ήταν, θα είχε λειτουργήσει θετικά για την χώρα μας αφού θα αποδεικνύονταν η δημοκρατικότητα της. Άλλωστε τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στην Γαλλία χωρίς κανείς να σκεφτεί να κατηγορήσει συνολικά την Γαλλία.
Επίσης είναι εμφανές η αβυσσαλέα άγνοια για το τι έχει συμβεί στην Ελλάδα - αν κάποιος επιθυμούσε μια προβοκάτσια εναντίον της Ελλάδας τότε υπάρχουν πολύ "ζουμερότερα" θέματα.
@ argosholos
Κατ' αρχάς σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Αναφορικά με την υπό σχολιασμό ανάρτηση, η αλήθεια είναι, ότι η κοινωνία των Ιωαννίνων ή έστω ένα μικρό τμήμα της αντέδρασε επιτέλους στους συνεχείς βανδαλισμούς στο εβραϊκό νεκροταφείο, ενώ παραδόξως ξύπνησαν και κάποιοι παράγοντες των Χανίων για τους εμπρησμούς της τοπικής συναγωγής. Αυτά, βέβαια, δεν αρκούν, ώστε να καταδείξουν, ότι δεν υπάρχει αντισημιτισμός στην Ελλάδα.
Για τη Θεσσαλονίκη, η εν γένει στάση της τοπικής πολιτικής αρχής στο θέμα του ελληνικού εβραϊσμού είναι ενδεικτική. Άρνηση εντάξεως της πόλης στο δίκτυο μαρτυρικών πόλεων, με την αιτιολογία, ότι οι Εβραίοι δεν είχαν τόσα πολλά χρόνια παρουσίας στη Θεσσαλονίκη, αποσιώπηση της καταπάτησης εβραϊκών περιουσιών από ντόπιους κ.λπ.
Όσο για τον κ. Τριαρίδη, διαφωνώ μαζί του σε αρκετά θέματα αλλά αναγνωρίζω, ότι έχει πει πράγματα για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, τα οποία το μεγαλύτερο μέρος της πόλης αυτής επιμένει να κρύβει κάτω από το χαλί.
@ abravanel
Η εμμονή μας να αποδίδουμε όσα δεν κατανοούμε σε προβοκάτσια είναι ίδιον όσων αδυνατούν να κατανοήσουν την πραγματικότητα. Και, δυστυχώς, αποτελούν είδος εν αφθονία στην Ελλάδα τα πρόσωπα αυτά.
Προσωπικά, επήνεσα την ΕΛ.ΑΣ., όταν αποφάσισε να κινηθεί για την ανακάλυψη των δραστών του εμπρησμού της συναγωγής στα Χανιά, αλλά και κάποιους πολιτικούς άρχοντες της πόλεως των Χανίων, οι οποίοι κατεδίκασαν, έστω με καθυστέρηση, τους εμπρησμούς αυτούς. Θα ήθελα, όμως, να ακούσω δια στόματος κ. Πρωθυπουργού μια ανάλογη καταδίκη. Διότι η δημοκρατία φαίνεται και όταν καταδικάζει τα φαινόμενα ρατσισμού.
Δημοσίευση σχολίου