Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη 10 Ιουνίου 2008

Ένας νόμος σημαντικός και ένα κράτος απρόθυμο

Αν η ιστορία του Οδυσσέα Τσενάι έδειξε μια φορά πόσο ελάχιστα σέβονται κάποιοι συνέλληνες τους αλλοδαπούς, που ζουν ανάμεσά μας και προσφέρουν, η παρακάτω ιστορία αποδεικνύει πόσο το ίδιο το κράτος δίνει το χειρότερο δυνατό παράδειγμα συμπεριφοράς προς τους αλλοδαπούς οικονομικούς μετανάστες στην Ελλάδα.
Επισκέφτηκα τα γραφεία του Δήμου, όπου κατοικώ, προκειμένου να πάρω πληροφορίες για ένα πελάτη μου, αλβανικής καταγωγής, ο οποίος μένει μόνιμα στην Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια και επιθυμεί να πάρει την ελληνική υπηκοότητα.
Εδώ αξίζει να κάνουμε μια παρένθεση, ώστε να δούμε υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί κάποιος αλλογενής αλλοδαπός (υπάρχουν και οι ομογενείς αλλοδαποί π.χ. οι ελληνικής καταγωγής Αλβανοί υπήκοοι) να ζητήσει και να λάβει την ελληνική υπηκοότητα. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 58 του Ν. 2910/2001, να είναι ενήλικος, να μην εκκρεμεί σε βάρος του απόφαση απέλασης, να μην έχει καταδικαστεί σε τελεσίδικη ποινή φυλάκισης μεγαλύτερη του ενός έτους ή σε ποινή φυλάκισης για μια σειρά από αδικήματα, που αναλυτικά περιγράφονται στο Νόμο αυτό, διαμένει δέκα συνολικά χρόνια στην Ελλάδα την τελευταία δωδεκαετία και έχει επαρκή γνώση της ελληνική γλώσσα, της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Η αίτηση υποβάλλεται στο Δήμο του τόπου κατοικίας του αλλοδαπού και από εκεί αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία ιθαγένειας της αρμόδιας Περιφέρειας και από εκεί ο σχετικός φάκελλος αποστέλλεται στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, το οποίο και εκδίδει τη σχετική απόφαση περί πολιτογράφησης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αρχικά, ο καθ’ όλα εξυπηρετικός υπάλληλος του Δήμου με ενημέρωσε για το σύνολο των δικαιολογητικών, που απαιτούνται για τη διαδικασία πολιτογράφησης. Μόλις, όμως, συνειδητοποίησε ότι ο αιτών είναι Αλβανός υπήκοος, τότε μου ανέφερε ότι υπάρχει η πρακτική οι σχετικές αιτήσεις, αυτές, δηλαδή, που υποβάλλονται από αλβανούς αλλογενείς υπηκόους, είτε να απορρίπτονται είτε να μένουν αναπάντητες εις τον αιώνα τον άπαντα. Κάτι, δηλαδή, σαν τις αιτήσεις πολιτογράφησης, που έκαναν εκατοντάδες ελληνικής αποδεδειγμένα καταγωγής Αλβανοί υπήκοοι (οι λεγόμενοι «βορειοηπειρώτες») την περασμένη δεκαετία και έμειναν αναπάντητες επί χρόνια, μέχρι, τελικά, να αλλάξει στάση το κράτος και να δώσει στους περισσότερους από αυτούς την ελληνική υπηκοότητα.
Αναρωτιέμαι, κατόπιν όλων των ανωτέρω, γιατί το ελληνικό κράτος τρέφει τέτοια περιφρόνηση προς αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, συνετέλεσαν στην οικονομική άνθηση της Ελλάδος τα περασμένα χρόνια κάνοντας όλες εκείνες τις εργασίες, που εμείς δεν καταδεχόμαστε, πλέον, να κάνουμε. Μπορεί το κράτος να θέσει μια σειρά από προϋποθέσεις, τις οποίες, αν πληροί ο υποψήφιος για πολιτογράφηση, να αποκτά την ελληνική υπηκοότητα. Επίσης, δεν είναι λάθος να απαιτείται ο υποψήφιος για πολιτογράφηση να γνωρίζει λίγα πράγματα για την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό αλλά και να γνωρίζει επαρκώς την ελληνική γλώσσα και για το λόγο αυτό ο Νόμος έχει συμπεριλάβει και τη σχετική προϋπόθεση.
Ποιος, όμως, είναι ο λόγος να υφίσταται ένας νόμος, που προβλέπει τις προϋποθέσεις πολιτογράφησης, όταν το Υπουργείο, που καλείται να τον εφαρμόσει, αρνείται να χορηγήσει την ελληνική υπηκοότητα σε πρόσωπα, που έχουν όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να την αποκτήσουν; Γνωρίζω πολλούς αλλοδαπούς αλλογενείς οικονομικούς μετανάστες, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει δεκαπέντε, τουλάχιστον, χρόνια συνεχούς διαμονής στην Ελλάδα, έχουν αποκτήσει περιουσία, τα παιδιά τους πηγαίνουν σε ελληνικό σχολείο, κάποια, μάλιστα, εξ αυτών φοιτούν σε ελληνικό πανεπιστήμιο και αρκετοί από αυτούς έχουν δημιουργήσει μια διόλου ευκαταφρόνητη περιουσία. Οι περισσότεροι από αυτούς ομιλούν άριστα την ελληνική γλώσσα και αρκετά από τα παιδιά τους διακρίνονται στα μαθήματά τους και αύριο μεθαύριο ίσως διακριθούν και στον επαγγελματικό τομέα, που θα επιλέξουν.
Έφυγα από την υπηρεσία πολιτογράφησης του Δήμου μου με ένα αίσθημα θλίψης για την τακτική του Ελληνικού Δημοσίου απέναντι στους συγκεκριμένους συνανθρώπους μας και αναρωτήθηκα ποιος είναι ο λόγος ψήφισης ενός νόμου τη στιγμή, που το ίδιο το κράτος είναι απρόθυμο να τον εφαρμόσει.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

k egw eimai mia alvanida epikoos pou zw stin ellada edw k para polla xronia...teleiwsa dimotiko,gymnasio,lukeio me ekseretikous vathmous k meta apo xronia kourasis fetos perasa se panepistimeio tis ellados.....agapw tin ellada gt ayti me megalwse k m emathe tin zwi....g tous ellines omws den pavw na eimai mia alvanida,k g polla atoma i alvanida pou tous sterise eukeries....den sterisa tin eukairia se kanenan gt apla oi eukairies pou arpaksa itan g mena....o kathenas exeis tis dikes tou eukairies se autin ti zwi...gi auto k prepei na tis ekmetaleftei analoga...egw katafera na ekmetaleftw kathe eukairia gt den eixa polles eukairies....otan ematha g ton nomo peri ellinikis epikootitas,arxika,xarika dioti epitelous tha stamatouse to martyrio tis ouras eksw apo tis dimosies upiresies g na kataferw kathe fora na ananewnw ta xartia m k tin adeia paramonis,,,etsi wste na eimai nomini k entaksei apenanti stous nomous tis ellados....omws megaluteri itan i xara m dioti epitelous tha kataferna na meinw perissotero ap oso theloun oi goneis m stin ellada...i ellada g mena einai san to spiti m...pws ginetai meta apo tosa xronia na egkataleipsw to spiti m....tin zwi m...tous filous m....k omws ola mallon einai ena oneiro k kapoia mera oloi mas tha ksupnisoume.....gt omws eimeis den mporoume na oneireftoume,,..????na pragmatopoihsoume ta oneira mas..???ta dika mas oneira....k oxi na ksepsoume ta oneira sas....dikaioumaste mia eukairia gt apla eimaste anthrwpoi tou theou....eimaste anthrwpoi me mualo....anthrwpoi me sunaisthimata...anthwpoi pou stis fleves tous kula aima kokkino opws to diko sas aimai...opws to aima olwn twn anthrwpwn.....mas thewreite parasuta alla eimaste ponemenoi anthrwpoi pou anagkastikame apo diafores katastaseis na egkataleipsoume tis patrides mas g na mporesoume na epiviosoume....