Αν ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος ομιλούσε περί του ντυσίματος των γυναικών σε ένα ιερό ναό, τότε θα μπορούσα ίσως να του δώσω δίκιο. Διότι, κακά τα ψέμματα, όταν αποδέχεσαι την είσοδό σου σε ένα ναό, τότε οφείλεις να φέρεις και την ανάλογη αμφίεση. Και δεν τίθεται θέμα πίστης εδώ αλλά, κυρίως, σεβασμού ενός χώρου και του μυστηρίου, που τελείται σε αυτό.
Όμως, ο Σεβασμιώτατος προχώρησε παραπέρα και σχολίασε δυσμενώς το ντύσιμο των γυναικών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το οποίο θεώρησε ως «γύμνια». Έκρινε, μάλιστα, ότι πρόκειται για προκλητική αδυναμία των γυναικών μέσης και νεαρής ηλικίας και προέβαλε εαυτόν ως παράδειγμα ανθρώπου, ο οποίος φοράει τέσσερα ρούχα και, όμως, δεν παθαίνει τίποτα (από τη ζέστη, προφανώς).
Μόνο που ο ίδιος, λόγω του σχήματος, που ελεύθερα επέλεξε, οφείλει να ενδύεται κατ’ αυτό τον τρόπο και σαφώς δεν μπορεί να παρουσιάζει τον εαυτό του ως ενδυματολογικό παράδειγμα προς μίμηση. Και, βέβαια, δεν πρόκειται για προκλητική αδυναμία των γυναικών, οι οποίες και δεν υποχρεούται, όταν κυκλοφορούν στο δρόμο ή βγαίνουν να διασκεδάσουν, να φορούν πολλά ρούχα στο κατακαλόκαιρο. Ούτε είναι υποχρεωμένη μια γυναίκα να τηρεί συγκεκριμένο ενδυματολογικό κώδικα για να μην προκαλεί, αν υιοθετήσουμε τη λογική του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης. Και, σε τελική ανάλυση, το προκλητικό ντύσιμο αποτελεί μόνο μια προϋπόθεση, ώστε ένας άνδρας να αισθανθεί έλξη για μια γυναίκα και όχι τη μόνη.
Αν επιθυμεί ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος να μην καθίσταται περίγελος στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. (μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα σας κάνει την καρδιά «μπαξέ») για απόψεις, που ελάχιστη σχέση έχουν με το αξίωμά του, καλό θα είναι, κατά την ταπεινή μου άποψη, να ασχολείται με την ένδυση των γυναικών μόνο όταν εισέρχονται σε μια εκκλησία και όχι με το τι φορούν έξω από αυτή. Και να μη λησμονεί τη σοφή ρήση «το ράσο δεν κάνει τον παπά», ως, επίσης, ότι προκλητική θεωρείται και η αδυναμία να μην μπορεί κάποιος να κρατήσει το στόμα του κλειστό σε θέματα, που δεν τον αφορούν.
Όμως, ο Σεβασμιώτατος προχώρησε παραπέρα και σχολίασε δυσμενώς το ντύσιμο των γυναικών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το οποίο θεώρησε ως «γύμνια». Έκρινε, μάλιστα, ότι πρόκειται για προκλητική αδυναμία των γυναικών μέσης και νεαρής ηλικίας και προέβαλε εαυτόν ως παράδειγμα ανθρώπου, ο οποίος φοράει τέσσερα ρούχα και, όμως, δεν παθαίνει τίποτα (από τη ζέστη, προφανώς).
Μόνο που ο ίδιος, λόγω του σχήματος, που ελεύθερα επέλεξε, οφείλει να ενδύεται κατ’ αυτό τον τρόπο και σαφώς δεν μπορεί να παρουσιάζει τον εαυτό του ως ενδυματολογικό παράδειγμα προς μίμηση. Και, βέβαια, δεν πρόκειται για προκλητική αδυναμία των γυναικών, οι οποίες και δεν υποχρεούται, όταν κυκλοφορούν στο δρόμο ή βγαίνουν να διασκεδάσουν, να φορούν πολλά ρούχα στο κατακαλόκαιρο. Ούτε είναι υποχρεωμένη μια γυναίκα να τηρεί συγκεκριμένο ενδυματολογικό κώδικα για να μην προκαλεί, αν υιοθετήσουμε τη λογική του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης. Και, σε τελική ανάλυση, το προκλητικό ντύσιμο αποτελεί μόνο μια προϋπόθεση, ώστε ένας άνδρας να αισθανθεί έλξη για μια γυναίκα και όχι τη μόνη.
Αν επιθυμεί ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος να μην καθίσταται περίγελος στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. (μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα σας κάνει την καρδιά «μπαξέ») για απόψεις, που ελάχιστη σχέση έχουν με το αξίωμά του, καλό θα είναι, κατά την ταπεινή μου άποψη, να ασχολείται με την ένδυση των γυναικών μόνο όταν εισέρχονται σε μια εκκλησία και όχι με το τι φορούν έξω από αυτή. Και να μη λησμονεί τη σοφή ρήση «το ράσο δεν κάνει τον παπά», ως, επίσης, ότι προκλητική θεωρείται και η αδυναμία να μην μπορεί κάποιος να κρατήσει το στόμα του κλειστό σε θέματα, που δεν τον αφορούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου