Δημοφιλείς αναρτήσεις

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2008

Μια αθόρυβη αλλά άξια μορφή της Ορθοδοξίας

Αναρωτήθηκα αρκετές φορές ποια κοινά σημεία μπορεί να έχει ο εμπρηστικός και διχαστικός λόγος ιερωμένων, όπως ο μακαρίτης Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος και ο πάπα-Τσάκαλος με το Λόγο του Χριστού. Πώς δίδασκε το Λόγο του Χριστού ένας Μητροπολίτης, όπως ο άρτι φυλακισθείς Παντελεήμων; Πώς συμβιβάζεται ο ακριβός βίος ορισμένων ανωτάτων ιερέων, όπως του μακαρίτη Χριστόδουλου, με τη ρήση «ο έχων δύο χιτώνας δίδη τον ένα»; Τι σχέση έχουν τα χρυσοποίκιλτα και πανάκριβα άμφια των Μητροπολιτών με την ταπεινότητα του Χριστού; Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δεν είναι ευχάριστες για κάποιον, που πιστεύει, και σαφώς δεν ενθαρρύνουν πολύ κόσμο να πιστέψει στο Χριστό, όσο και αν ο λόγος και οι πράξεις Του ουδεμία σχέση έχουν με τη σκληρή και αντιχριστιανική πραγματικότητα του μεγαλύτερου μέρους του ανώτατου κλήρου στη χώρα μας.
Μια φωτεινή εξαίρεση στον κανόνα αυτό αποτελεί ο αρχιμανδρίτης Γερβάσιος Ραπτόπουλος. Στους πολλούς παραμένει άγνωστος, διότι δεν είναι ο κλασσικός ιερέας, που τρέχει πίσω από τα Μ.Μ.Ε., ώστε να προβάλει το έργο του ή να προβεί σε κάποια δήλωση. Αφανής διάκονος της αγάπης προς το συνάνθρωπό του, ο εν λόγω ιερές ίδρυσε προ 30, περίπου, ετών της αδελφότητα «Οσία Ξένη-Διακονία αποφυλακίσεως απόρων κρατουμένων και φυγοποίνων», σκοπός της οποίας είναι η συγκέντρωση χρηματικών ποσών, προκειμένου να αποφυλακιστούν άποροι κρατούμενοι. Η βράβευσή του από την Ακαδημία Αθηνών το 2001 έγινε η αιτία να γίνει γνωστότερος στο πανελλήνιο (λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=28.12.2001,id=81297012 ). Έκτοτε, συνεχίζει με την ίδια ζέση το έργο του. Μέχρι σήμερα, έχει βοηθήσει, ώστε να αποφυλακιστούν περίπου 10.350 κρατούμενοι, Έλληνες και αλλοδαποί (ενθυμούμενος το οικονομικό βοήθημα, που ο θανών Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε τάξει για κάθε χριστιανική οικογένεια της Θράκης, που θα αποκτούσε και τρίτο παιδί, αναρωτήθηκα που πήγε το περίφημο «αγαπάτε αλλήλους», που κλείνει μέσα του όλο το νόημα του πραγματικού χριστιανισμού). Τα ποσά συγκεντρώνονται από εράνους, κυρίως στην περιοχή της Περαίας Θεσσαλονίκης, όπου ιερουργεί. Το έργο του έχει εξαπλωθεί και εκτός Ελλάδος, με επισκέψεις σε ρωσσικές, αλβανικές, κυπριακές, ισραηλιτικές και αιγυπτιακές φυλακές. Κάποιες λεπτομέρειες του έργου του θα δείτε και στο freechristians.pblogs.gr/arhimandriths-gerbasios-raptopoylos-o-rompen-twn-fylakwn.html με πάσα επιφύλαξη για άλλα θέματα, που αναφέρονται στο ιστολόγιο αυτό.
Από συνέντευξή του στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» (www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=22.01.2003,id=47228688) κράτησα αυτή τη φράση : «Εμείς έχουμε ένα σύνθημα που προσπαθούμε να το κάνουμε πράξη: Η ζωή μας είναι πολύ σύντομη. Ας βιαστούμε να κάνουμε το καλό στον κόσμο. Ο Χριστός έχει τεντωμένα τα χέρια του πάνω στο σταυρό για να δείξει ότι αγκαλιάζει όλο τον κόσμο, και τους καλούς και τους κακούς».
Ποιος είπε ότι ο χριστιανισμός έχει μόνο άσχημο πρόσωπο; Και, δυστυχώς, ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο π. Γερβάσιος αποτελεί μια όαση στην ξεραΐλα, πνευματική και ηθική, του μεγαλύτερου μέρους του κλήρου στη χώρα μας;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά που ενδιαφέρονται και κάποιοι απλοί κληρικοί οι οποίοι είναι συνεπείς με το γράμμα και το πνεύμα της Καινής Διαθήκης, διότι όσο υπάρχουν κάτι λήγοντες σε "-ώτατος" τίτλοι (οσιολογιώτατος, πανοσιολογιώτατος, μακαριώτατος, σεβασμιώτατος, παναγιώτατος και όλα αυτά τα γραφικά που θυμίζουν τα εξίσου γελοία τύπου εκλαμπρώτατος, εξοχώτατος και μεγαλειώτατος) τόσο ξεφτιλίζεται το "σχήμα".

Υ.Γ. Αν οι Φαρισαίοι ήθελαν μαστίγιο, το σημερινό ιερατείο θέλει τουλάχιστον ξύρισμα και κλωτσηδόν είτε σπίτια τους είτε Κορυδαλλό.

περιούσιος είπε...

Σωστός, zalmoxi! Ήδη ο πρώτος εξ αυτών, ονόματι Παντελεήμων, έχει κλειστεί στις φυλακές Κορυδαλλού. Δεν ξέρω, αν θα τον ξυρίσουν αλλά σίγουρα κατέληξε κλωτσηδόν εκεί, στον Κορυδαλλό. Κάτσε μόνο μην κάνει καμμία έκπληξη ο Άρειος Πάγος, όπου έχει προσφύγει ο πρώην Αττικής.