Επειδή τελευταία διάβασα, με αφορμή την επερχόμενη διακοπή της συνεργασίας του κ. Κούλογλου με την ΕΡΤ, διάφορα για την πολιτεία του κ. Κούλογλου, ήτοι ότι :
1) «Έδινε» αναρχικούς, όντας φοιτητής και μέλος της ΕΚΚΕ, στην Αστυνομία τη δεκαετία του ’70, ως κοινός χαφιές και διαπνεόταν από έντονο αντικομμουνισμό,
2) Ότι ουσιαστικά αντέγραψε ντοκυμανταίρ αγορασμένα από ξένα τηλεοπτικά δίκτυα στο κοντινό παρελθόν και
3) Ότι ήταν υπερβολικό οι εκπομπές του να κοστίζουν από 30.000 ευρώ εκάστη, έχω να παρατηρήσω τα κάτωθι :
1) Αν, πράγματι, υπήρξε χαφιές της Αστυνομίας, αυτό δεν το γνωρίζω. Σε διάφορους Διαδικτυακούς τόπους έπαιξε αυτή η είδηση και στη συνέχεια αναμεταδόθηκε σε πολλά ιστολόγια (π.χ. troktiko.blogspot.com), τα οποία, όμως, συχνά έχουν προβάλει άρθρα, των οποίων η ορθότητα αμφισβητείται. Και, σίγουρα, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να εκλήθη πολλώ δε μάλλον να προσήχθη ως μάρτυς (και γνωρίζετε πολύ καλά με τι τρόπο γίνονταν εκείνα τα χρόνια οι «προσαγωγές» αριστερών στην Αστυνομία). Αν, μάλιστα, συνέβησαν πράγματι όσα κατέθεσε (οράτε στο troktiko.blogspot.com), ήτοι μια σειρά από ενέργειες εγκληματικές, τότε δε βρίσκω προσωπικά κάτι το μεμπτό στην κατάθεση του κ. Κούλογλου. Όσον αφορά τη, δήθεν, αντικομμουνισμό του, όταν σε εκπομπή του παρουσιάζει τα δεινά της Κούβας, ως επακόλουθο της πολιτικής του Κάστρο, ή της πορείας του Νίκου Ζαχαριάδη, πιστεύω ότι παρέθεσε στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι ο Κομμουνισμός ως κίνημα έκανε σοβαρά λάθη στη διακυβέρνηση των χωρών, όπου κυριάρχησε ή προσπάθησε να κυριαρχήσει, και στόχος του δεν ήταν απαραίτητα να κατηγορήσει το ΚΚΕ. Και, εντέλει, από ένα κόμμα, όπως το ΚΚΕ, που στο 80 χρόνια ύπαρξής του στην Ελλάδα, ουδέποτε έκανε μια αυτοκριτική και ουδέποτε κατάφερε να κρατήσει τα εκλεκτότερα μυαλά του στο χώρο του, χώρια εκείνους, που άφησε να πεθάνουν (Μπελογιάννης, Πλουμπίδης και άλλοι), το τελευταίο που, προσωπικά, δικαιολογώ είναι η εκτόξευση βολών κατά όσων δεν ασπάζονται το λόγο του.
2) Είναι γεγονός ότι πολλά από τα ντοκυμανταίρ και τις εκπομπές του κ. Κούλογλου, που προέβαλε η κρατική τηλεόραση, αποτελούν αντιγραφή από αντίστοιχα ξένα ντοκυμανταίρ. Όμως, αυτά τα ντοκυμανταίρ εμπλουτίστηκαν με νέα στοιχεία, και παρουσιάστηκαν με άλλο τρόπο, ήτοι μπορεί να είχαμε αντιγραφή αλλά δεν είχαμε πιστή απομίμηση. Και, σε τελική ανάλυση, προτιμώ να βλέπω ένα ντοκυμανταίρ, το βασικό θέμα μπορεί να έχει αποτελέσει την έμπνευση ενός ελληνικού ντοκυμανταίρ, παρά μια μεταγλώττιση ενός ξένου ντοκυμανταίρ, που προδίδει και αδυναμία ή απροθυμία του δικού μας σταθμού να παραγάγει μια δική του εκπομπή.
3) Για τα γυρίσματα ενός ντοκυμανταίρ σήμερα απαιτούνται ιδιαίτερα μεγάλα ποσά, καθόσον εμπλέκονται πολλά πρόσωπα για όλη τη διαδικασία, πολλά ταξίδια, όταν τα γυρίσματα πρέπει να γίνουν στην αλλοδαπή και, φυσικά, αρκετές απρόβλεπτες δαπάνες π.χ. έξοδα βίζας, όταν χρειάζεται να ταξιδέψει κανείς σε χώρες, που αξιώνουν από μας βίζα, ώστε να εισέλθουμε σε αυτές.
Σε τελική ανάλυση, τα ιδεολογικά και οικονομικά πιστεύω του καθενός μου είναι αδιάφορα, εφόσον αυτό, που μου προσφέρει στην τηλεόραση, το χαρτί ή οπουδήποτε αλλού, με καλύπτει ενημερωτικά και ιστορικά και δεν προσβάλλει την αισθητική ή την όποια μνήμη μου. Όπως αποδέχομαι την ποίηση του Ρίτσου, ο οποίος είχε υμνήσει το Στάλιν και τα σοβιετικά τανκς, που μπήκαν χορεύοντας στην Πράγα το 1968 σε αντίθεση με τα όποια ανθρωπιστικά μηνύματα του κομμουνισμού ή το θέατρο του Χάινερ Μύλλερ στην πρώην Ανατολική Γερμανία, όπου η επί σειρά ετών επιβίωσή του σε ηγεμονική θέση στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ δεν θα μπορούσε να είναι άνευ παραχωρήσεων έτσι αποδέχομαι και την ενημέρωση, που μου προσέφεραν οι εκπομπές του κ. Κούλογλου.
1) «Έδινε» αναρχικούς, όντας φοιτητής και μέλος της ΕΚΚΕ, στην Αστυνομία τη δεκαετία του ’70, ως κοινός χαφιές και διαπνεόταν από έντονο αντικομμουνισμό,
2) Ότι ουσιαστικά αντέγραψε ντοκυμανταίρ αγορασμένα από ξένα τηλεοπτικά δίκτυα στο κοντινό παρελθόν και
3) Ότι ήταν υπερβολικό οι εκπομπές του να κοστίζουν από 30.000 ευρώ εκάστη, έχω να παρατηρήσω τα κάτωθι :
1) Αν, πράγματι, υπήρξε χαφιές της Αστυνομίας, αυτό δεν το γνωρίζω. Σε διάφορους Διαδικτυακούς τόπους έπαιξε αυτή η είδηση και στη συνέχεια αναμεταδόθηκε σε πολλά ιστολόγια (π.χ. troktiko.blogspot.com), τα οποία, όμως, συχνά έχουν προβάλει άρθρα, των οποίων η ορθότητα αμφισβητείται. Και, σίγουρα, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να εκλήθη πολλώ δε μάλλον να προσήχθη ως μάρτυς (και γνωρίζετε πολύ καλά με τι τρόπο γίνονταν εκείνα τα χρόνια οι «προσαγωγές» αριστερών στην Αστυνομία). Αν, μάλιστα, συνέβησαν πράγματι όσα κατέθεσε (οράτε στο troktiko.blogspot.com), ήτοι μια σειρά από ενέργειες εγκληματικές, τότε δε βρίσκω προσωπικά κάτι το μεμπτό στην κατάθεση του κ. Κούλογλου. Όσον αφορά τη, δήθεν, αντικομμουνισμό του, όταν σε εκπομπή του παρουσιάζει τα δεινά της Κούβας, ως επακόλουθο της πολιτικής του Κάστρο, ή της πορείας του Νίκου Ζαχαριάδη, πιστεύω ότι παρέθεσε στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι ο Κομμουνισμός ως κίνημα έκανε σοβαρά λάθη στη διακυβέρνηση των χωρών, όπου κυριάρχησε ή προσπάθησε να κυριαρχήσει, και στόχος του δεν ήταν απαραίτητα να κατηγορήσει το ΚΚΕ. Και, εντέλει, από ένα κόμμα, όπως το ΚΚΕ, που στο 80 χρόνια ύπαρξής του στην Ελλάδα, ουδέποτε έκανε μια αυτοκριτική και ουδέποτε κατάφερε να κρατήσει τα εκλεκτότερα μυαλά του στο χώρο του, χώρια εκείνους, που άφησε να πεθάνουν (Μπελογιάννης, Πλουμπίδης και άλλοι), το τελευταίο που, προσωπικά, δικαιολογώ είναι η εκτόξευση βολών κατά όσων δεν ασπάζονται το λόγο του.
2) Είναι γεγονός ότι πολλά από τα ντοκυμανταίρ και τις εκπομπές του κ. Κούλογλου, που προέβαλε η κρατική τηλεόραση, αποτελούν αντιγραφή από αντίστοιχα ξένα ντοκυμανταίρ. Όμως, αυτά τα ντοκυμανταίρ εμπλουτίστηκαν με νέα στοιχεία, και παρουσιάστηκαν με άλλο τρόπο, ήτοι μπορεί να είχαμε αντιγραφή αλλά δεν είχαμε πιστή απομίμηση. Και, σε τελική ανάλυση, προτιμώ να βλέπω ένα ντοκυμανταίρ, το βασικό θέμα μπορεί να έχει αποτελέσει την έμπνευση ενός ελληνικού ντοκυμανταίρ, παρά μια μεταγλώττιση ενός ξένου ντοκυμανταίρ, που προδίδει και αδυναμία ή απροθυμία του δικού μας σταθμού να παραγάγει μια δική του εκπομπή.
3) Για τα γυρίσματα ενός ντοκυμανταίρ σήμερα απαιτούνται ιδιαίτερα μεγάλα ποσά, καθόσον εμπλέκονται πολλά πρόσωπα για όλη τη διαδικασία, πολλά ταξίδια, όταν τα γυρίσματα πρέπει να γίνουν στην αλλοδαπή και, φυσικά, αρκετές απρόβλεπτες δαπάνες π.χ. έξοδα βίζας, όταν χρειάζεται να ταξιδέψει κανείς σε χώρες, που αξιώνουν από μας βίζα, ώστε να εισέλθουμε σε αυτές.
Σε τελική ανάλυση, τα ιδεολογικά και οικονομικά πιστεύω του καθενός μου είναι αδιάφορα, εφόσον αυτό, που μου προσφέρει στην τηλεόραση, το χαρτί ή οπουδήποτε αλλού, με καλύπτει ενημερωτικά και ιστορικά και δεν προσβάλλει την αισθητική ή την όποια μνήμη μου. Όπως αποδέχομαι την ποίηση του Ρίτσου, ο οποίος είχε υμνήσει το Στάλιν και τα σοβιετικά τανκς, που μπήκαν χορεύοντας στην Πράγα το 1968 σε αντίθεση με τα όποια ανθρωπιστικά μηνύματα του κομμουνισμού ή το θέατρο του Χάινερ Μύλλερ στην πρώην Ανατολική Γερμανία, όπου η επί σειρά ετών επιβίωσή του σε ηγεμονική θέση στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ δεν θα μπορούσε να είναι άνευ παραχωρήσεων έτσι αποδέχομαι και την ενημέρωση, που μου προσέφεραν οι εκπομπές του κ. Κούλογλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου